Stallrosen

Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

Nya regntäcken!

Av Kerstin - 27 mars 2012 09:04

Har införskaffat nya regntäcken till Curre och Walle, ett till fröken Zabina ligger och väntar på att bli utlöst. Curre fick fjolårets fina blå/cerisa Bolt täcke från Hööks och Walle fick ett de hade på erbjudande nu. Curre passar så bra i den Bolt serien, han har ju schabraket också, SÅ fin!! Hade iaf inte så höga förhoppningar om att det skulle var hela täcken när jag kom ut i morse, så gissa om jag blev förvånad när de inte ens skitat ner dem!!?? Fina små killar jag har!! Men för säkerhets skulle så ska jag köpa lite antibit och spraya på idag. Vore ju kul om de höll säsongen ut iaf.. Det går ju rätt vilt till i hagen ibland och inte lär det bli lugnare nu när stona snart går i brunst. Curre klarar sig bra, det är Walle och Sullivan som busar mest, de är ju väldigt lika mentalt. Båda ligger på en 3-årings mentalitet. Curre beter sig mer och mer som en klok gammal farbror. Underbar kille det där!   


Nej, ska farta lite nu, fick sovmorgon eftersom sambo skulle till tandläkaren, men jag har höleverans som kommer vid halv tolv tiden och innan dess så ska jag hinna dra en repa med hundar och in på Birsta en snabbis!


Ha det så bra!

Kerstin

 
 
Erika

Erika

27 mars 2012 09:53

Jag köpte ett nytt täcke av en kompis till Raski nu i dagarna. :)
Super bra, täcken går åt. :P
Så hon fick ett nytt regntäcke, ska fota någon dag.
Har missat de.

SV.
Ja, på tiden att en annan får lite oxå. ;D inte bara hästen, haha..

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Ida

Ida

27 mars 2012 10:12

Skulle va kul att se bilder på ponnysarna med nya täckena! :)

Sv: Tack! :)

http://neopold.blogg.se

 
Caroline

Caroline

27 mars 2012 11:09

Svar: hihi japp det ser lite tomt ut på schemat för att jag fyller i efter istället när jag har ridit. De sista gångerna har jag ju ändrat mej vart jag rider från dag till dag.
Igår skulle jag ha ridit en annan runda men så träffade jag grannen när jag red (hon var ute och gick) så red jag hem till hennes ridbana istället.
Men försöker vara hård och ta tid för mej SJÄLV ibland och du vet ju själv hur det är att ha hästar och barn som ska till olika aktiviteter och föreningar plus hinna rida.

Kul med lite shopping =)

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
Anna

Anna

27 mars 2012 12:18

Vad roligt med nya täcken!! Du jobbar ju på rätt ställe så att säga och har koll när det kommer in nya täcken mm;)

Svar:Finns kort på bloggen på nyinköpet;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards