Stallrosen

Direktlänk till inlägg 19 mars 2012

Prooo & ett utedass??!!

Av Kerstin - 19 mars 2012 10:39

Ibland när man går omkring i skogen eller vart det nu kan vara så bara ser man det...    Det man inte tänkt på tidigare.. Som till exempel skogshuggarens stolar, till för en fikapaus...

   

Ryggstöd och allt!

Eller ute dasset..

   

Det har ni inte tänkt på tidigare eller hur!!??

  

Annars var vovve turen trevlig som vanligt. Vi kunde gå en väg som under vår, sommar och höst oftast är översvämmad, men som de nu i vinter kört upp med skoter.

 

STOR rotvält!!

Annars var jag mest i städartagen igår. Röjde både inne och ute i stallet. 2 par ridbyxor och shortchaps till salu!

   

Beige/grå oskodda ridbyxor, strl. 38, 50,-

Brun/rosa helskodda, strl. 84 (strl 42 m lite längre ben) 100,-, använda ett fåtal ggr, pga av för långa ben för mig och att det veckade sig vid fotknölen.

Svarta läder gaiters, strl. XL, 50,-, använd 1-2 ggr..
Bruna i mocka, strl. M, aldrig använd. 75,-
Köparen betalar ev frakt!


Tömkörde underbara Walle på em. Han skötte sig utmärkt, en liten liten detalj var väl att han helt glömt av vad "proo" betydde och travade glatt på trots försök att få honom att stanna.   Insåg att det INTE var riktigt läge för galopp jobb på honom då. Men idag ska vi friska upp minnet lite på den fronten. Sambon körde högtrycken på bilarna och Walle tyckte det var lite läskigt, men traskade trots det förbi utan att tveka. Jag behövde inte ens övertala honom, det var bara att fortsätta gå. Underbara ponny. Mätte honom också, hmmm, nu lutar mitt golv lite och inte hade jag ngt vattenpass, men ca 135 cm, inte högre iaf... Hoppas han växer lite till. Tja, fin är han ju iaf..

 

Ha det så bra!

Kerstin

 
 
Anna

Anna

19 mars 2012 11:34

Jag köper gärna de brun/rosa ridbyxorna!! Har ju långa ben och gillar rosa och brunt;) Hi hi!!

Vilka härliga "stubbstolar"!!! Både till nytta och nöje;)

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

19 mars 2012 11:51

haha
gillar dom rosa/bruna synd de inte va i min storlek!

http://www.stallekekullen.blogg.se

 
Marie

Marie

19 mars 2012 12:26

Va söt han är Walle!

http://stallbrannebo.blogg.se

 
marianne

marianne

19 mars 2012 12:28

Skulle kunna tänka mej de svarta gaiters, men fel stl....behöver ju inte så det gör inte så mycket ;)

De där stolarna har jag nog sett, dessutom en som är mycket arbatad på just för att det ska vara en snygg modell...

Första gången jag red på Irland, så skrattade Oliwer (ägaren av stället) och sa att vi svenskar var så roliga som sa "ptroo" när vi ville det skulle gå lite mindre fort, hästarna där hade lärt sej att det betyder "öka". Inte vet jag om han drev med oss, men sen dess använder jag alltid ordet "saaaaktaaa" istället,
Kanske din Walle har irländsk fostran? =)

http://marresmams.blogg.se

 
jempa

jempa

19 mars 2012 13:54

ahaa så det var därför hon var lite tjurig :) Blev nästan lite orolig för hon var så olik sig! Men under själva ridningen märkte jag inte av hennes humör iaf :D

http://www.jempas.se

 
Qodrofenia med ridtravare i fokus!

Qodrofenia med ridtravare i fokus!

19 mars 2012 14:15

sv:Jag tror inte eller på biotin som tillskott.Men tycker att det är upp till var och en hur man vill spendera sina pengar.Inga av tillskotten kommer ju upp i den mängden som studierna använde på en normalstor häst och dessutom tillverkar ju hästen biotin själv långt över behovet.De mätte plasman under studien också och den innehöll över 1000 bp biotin hos de hästar som fick preparaten och 300 hos de som inte fick det.så det handlar om väldigt stora mängder över väldigt lång tid.Kan nog sätta en slant på att en väl avvägd foderstat där hästens tarmsystem får funka optimalt ger en bättre och framförallt billigare effekt.
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

19 mars 2012 15:12

SV: Ja, det där med tid är ju den ständiga frågan. Nu lever man ju på att vi snart ska flytta fram klockan så att det blir lite ljusare på kvällarna. Allt känns så mycket lättare när ljuset kommer fram mer och mer.

http://miawetterstrom.blogg.se

 
Emma

Emma

19 mars 2012 16:00

Hihi, störtsköna bilder från hundpromenaden! ;)

http://www.stallpäärni.se

 
Linda

Linda

19 mars 2012 17:40

haha tok ;)

Sv: Okej:)men jisses amalia du grusade hagen till och med?

http://www.mittangsull.blogg.se

 
marie

marie

19 mars 2012 19:15

Snacka om UTE-dass :)
SnyggWalle <3<3

http://flaret.blogg.se

 
Nina & Sydney

Nina & Sydney

20 mars 2012 08:56

Äsch då, är de rosa redan bokad :( Nu blev jag lessig på ögat..

http://stallsoder.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards