Stallrosen

Direktlänk till inlägg 3 mars 2012

Lördag och bloggpaus..

Av Kerstin - 3 mars 2012 09:22

Ja, så är det på helgerna, från och med fredag tar många ledigt ifrån bloggande och läsandet. Så det är väl nu man ska passa på att skriva de mest intressanta sakerna...   

Här skiner solen och vi ska väl försöka vara ute så mycket det går. Hämtade en klippmaskin i torsdags så jag ska klippa färdigt Zabina, hade tänkt göra det i går, men då blev det killmys istället och lite frisering och annat pyssel med dem. Curre ska förhoppningsvis till ridhuset till veckan och bli lite mer "riden" än vad han blir här hemma. Får se vad han tycker om det. Sullivan hade tydligen var lite dålig i magen under natten, så hans svans fick sig en omgång, men inne såg bajset normalt ut så det var nog tillfälligt.

En god vän har hittat 2 hästar som jag förhoppningsvis ska åka och kolla på, riktigt fina, vet inte vad hon tror om mig!! Man får ju lite lätt prestationsångest..

Funderade på om jag skulle låna ut Walle något år tills barnen var stora nog, men han är ju så speciell och har verkligen utvecklats så jag tror helt enkelt att jag helt enkelt får göra en ordentlig fettsugning och rida honom själv.   Grymt härlig individ.

Sötis!

Nej, nu ska jag sätta lite fart, slänga ut hundar och ungar så de hinner se solen innan den försvunnit. Men visst är det ljuvligt med solens alla timmar nu!? Nu är det ju ljust nästan ända fram till 18-tiden!! Älskar!!

Kram på er!

Kerstin

 

 
 
Marie

Marie

3 mars 2012 10:58

Jag kommenterade igår kväll just detta med att det är ljust till nästan 18.30 till min Bubbe! Det är sååååå skönt.
SV: Denna förkylning är hemsk. Jag vet inte vad det är med mig går jag över gårdsplanen så tjostar jag och har svårt att få luft..... Tungt att andas, svettas hela tiden och allmänt jobbigt.

I morgon ska Sandra tävla 2 st och hon är så fin med feber rosor på kinderna mm :S Inte vill hon stryka sig inte.....

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Erika

Erika

3 mars 2012 16:22

Åh spännande med o provrida lite hästar. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
nina liljedahl

nina liljedahl

3 mars 2012 16:41

Såklart att du ska köpa häst efter färg ;-) jag har ett mycket trevligt d-ponnysto som du skulle kunna köpa. Unghäst dessutom, det är du ju van vid vid det här laget :-) Ja, isabell är hon ju förstås.

http://stallskogalund.blogg.se

 
Caroline

Caroline

3 mars 2012 16:58

Svar: Det är väl heller inte så vanligt att de ska tappa alla framtänder samtidigt?, jag menar en har han ju redan tappat, den andra i underkäken är ju lös så den tappar han nog inatt. Sen är det en lös i överkäken plus den brevid är det blod i så den tappar han nog snart med.

Hihi hon är bortskämd Zabina =)

Kul att se när ni spelar boll med hästarna, får nog skaffa en sån stor boll här hemma och spela med. Skulle nog Isabelle tycka vara kul. =)

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
marie

marie

3 mars 2012 20:27

sv: ja, jag önskar ju nästan att Soletten varit min men så är inte fallet utan han stod bara inackorderad här i vårt stall. Det är en vän till mig som ägde honom, det är hon som berättar i inlägget. Tjejen som har honom nu har flera gånger önskat ett inlägg om honom o nu hade jag raggat ihop lite bilder på honom så....Underbar häst iaf <3

http://flaret.blogg.se

 
Anna

Anna

3 mars 2012 23:01

Jag bloggar som vanligt på helgen!!!

Vad skönt att du kunde klippa klart Zabina:) Walle är ju supermysig och verkar vara hur trevlig som helst!!! Tänk om han vore "stor" häst istället!!!!

Svar:Det är jättekul med fotoböcker!!! Vilken tur att du fick tag på dina bilder igen!!! Jag måste verkligen lägga över mina bilder på ett USB-minne..innan det är för sent:S Man vet ju aldrig NÄR eller OM det blir något knas med datorn;)

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Camilla- Schabrak ifrån Dyon och BR till salu

Camilla- Schabrak ifrån Dyon och BR till salu

4 mars 2012 14:29

Ohlala, provridning! Hoppas det är någon pålle för Kerstin.

Sv. Tusen tack!

Sv: Visst är det så. Man måste bara hitta hästen med stort H. Tant va min häst laddad med trygghet, Tosca är inte där än.

http://camillahastskotare.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards