Stallrosen

Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Ingen ridning....

Av Kerstin - 30 januari 2012 21:57

.. För mig då.. Nej då, det var dotterns bestämda åsikt att HON skulle rida, jag red ju förra veckan!! Kan man säga emot?! Nej naturligtvis inte. Så ut med Zabina, det blev lite lek idag. En viktig bit, tycker jag. Ridning är kul och ska innehålla lite lagom med bus. Bus behöver inte alltid vara att gasa på i galopp i skogen. Att leka med sin häst gör häst och ryttare säkrare på varandra och på saker som kanske dyker upp en dag i skogen eller någon annanstans.

Idag presenterade vår matta en en klatschig orange färg, pallen, lite slalom, bollen och på slutet blev det några skutt över ett 30 cm litet hinder. Det hade dottern aldrig styrt på om vi inte lekt fram det..  

       

Lite normalt tveksam till mattan, men en klapp senare så var hon över..

     

Upp på pallen, fuskar lite i början..

 

Träna att stå på prispallen kanske...

     

Ingen brådska, varken upp eller ner...

Och så tar vi fram bollen...

 

Vad är det här?? Godis...

     

Sparka bollen var inga problem. Sedan måste man ju försvåra saker.. Boll på pall..

 

Lite cavaletti innan skuttet..

Och som avslutning så fick jag lite hjälp..

 

Duktiga tjejer..

Har ni märkt vad länge vi har ljust nu på eftermiddagarna!? Underbart! Men så vackert när solen tackar för sig..

 

Dotter och Zabina tackar för sig, men inte var hästeriet slut för det..

Nej då, för efter middagen så fick jag sällskap av dotter på Prins när jag tog kvälls turen med hundarna. Det var verkligen FULL FART på Prins idag!! Det gick så fort att dottern blev rädd en gång!! Så nu har vi bestämt att hon ska rida honom minst en gång i veckan så han får galoppera av sig. Sonen tycker ju att det är mysigare att promenera runt och någon gång då och då hitta på lite bus. Vilket är helt ok!

Hur ser ni på det här med lek och bus?

Undrar

Kerstin

 
 
Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

Anneli Johansson - bloggtävling hos mig

31 januari 2012 10:57

Men va skoj, fina dom är ihop!
sån boll skulle jag med vilja köpa :)

sv: ja jag ska försöka ta ut åh skritta hemma så gott de går, känns bara så tråkigt har varit så kul där borta.

http://www.stallekekullen.blogg.se

 
Erika

Erika

31 januari 2012 12:54

Va söta dom är tillsammans. :)
Man blir så glad när man ser dom o de ser verkligen skoj ut på bilderna.

Klart man ska leka då o då, och som du skriver de behöver inte vara full galopp.

Sån boll tror jag Raski skulle ha rätt skoj med faktiskt. :)
Kanske man skulle släppa in en sån i hagen, haha..

http://eriikapettersson.blogg.se

 
marianne

marianne

31 januari 2012 14:04

Klart man ska leka oxå, vi har en mindre boll i hagen, men ingen leker med den nu, Brigade var ju som en hundvalp ibland, tog pinnar i munnen och kastade eller slog på de andra, och lekte lite med bollen:D
Inte så ofta som vi leker när vi rider, men det händer...

http://marresmams.blogg.se

 
Noomie

Noomie

31 januari 2012 23:54

Vad roligt att kunna göra massa sånna saker med sin häst! :)

http://lexx.blogg.se

Kerstin

1 februari 2012 08:31

Försökte kommentera på din sida men det gick inte??!! :(
Ja det är kul att leka lite, bra för ponnyerna så de blir trygga och bra för barnen så de blir säkrare. Leker med min också. Nyttigt för alla.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards