Stallrosen

Direktlänk till inlägg 5 januari 2012

Jaha, nähä, jasså...

Av Kerstin - 5 januari 2012 04:40

Hade en trevlig dag på jobbet, vilket var tur eftersom barnen och jag varit lite "osams" sedan tisdag em. Vi snackade häst och det eviga tjatet om att jag alltid måste fråga dem om ridningen och lite annat. När de frågade varför jag tog ut Walle och Curre så svarade jag att de skulle hanteras så jag kunde sälja dem senare i vår/höst. Gissa om jag blev förvånad när sonen gråtande ber mig tänka om, han gillar ju att rida och ville ha kvar "sina" hästar. Anledningen till att han inte red dem var att han inte riktigt ville rida så stora ponnyer än, vi snackar Walle nu.. Förklarade att det var ok, att jag inte begärde att han skulle rida Walle förrän han var färdigutbiladad, men att det handlade om att visa sitt intresse. Väl inne igen så hade barnen gjort upp ett ridschema.. Det är svårt i den åldern, mycket som drar och naturligtvis så sätter ju allergin sina spår. Fast sista tiden har ingen visat några som helst symptomer, någon liten nysning, men inte mer..

Dottern har ett större intresse och vill mer än sonen, men även här får man dra igång henne vissa perioder. Vi får se vad som händer, så länge de rids några dagar i veckan så kan man ju inte säga så mycket. Eller ja, det ska vara att jag slipper be dem då..

         

Mina snyggingar i hagen! Walle är attnas bildskön. Lätt att få fina bilder på honom, tur Secret gömmer sig bakom de lite rundare ponnyerna.. hi hi! Prins passar på att äta lite när inte Walle polis står där.

Onsdagen och natten till torsdag har bjudit på nederbörd, först någon form av regn, med en aningens snö i, blött blött och ännu blötare! Nu under natten verkar det vara mer snö som kommer. Onsdag morgon hittade jag små killarna kurandes i utestallet/vindskyddet. Härligt att jag vet att det används vid super dåligt väder.

Snart dax för kudden, sedan lite natt jobb igen!

Ha en trevlig trettondags afton!

Önskar Kerstin

 
 
Erika

Erika

5 januari 2012 07:29

Jätte bra med ett schema, då vet man vilka dagar man har mer o göra än andra. :)
Åh kan planera in med kompisar osv.

Jag gör själv schema för Raski för o kunna planera lite dagarna, hur länge jag behöver vara i stallet m.m

Hoppas barnen,s intresse stannar kvar.
För du har ju så himla fina ponnyer åt dom. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
marianne

marianne

5 januari 2012 08:48

Tjat, tjat....det är en mammas lott här i livet ;)

Tack för Annas adress, blev mycket läsning och har mer kvar.....

http://marresmams.blogg.se

 
Marie

Marie

5 januari 2012 09:46

Här verkar det som om man slipper tjata längre :) Kan vara på den stora någongång men hon ska ju hämta ny ponny idag så hon är lycklig. Kämpa på de växer till sig!

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Maria

Maria

5 januari 2012 10:53

Jag känner gen mig i det du skriver... Ibland har det känts som att Lilly rider bara för att det är mitt intresse liksom. Men senaste året har det blivit bättre, men det är inte alls på samma vis som när jag var liten, då blev jag dösur om jag inte fick gå till stallet en dag.
Syrran har barn i ungefär samma ålder som dig, hon har exakt samma "problem" som du. Så fort det blir tal om att sälja lilla Love så ska dom upp till stallet, men det är aldrig så att dom säger till själva att dom vill upp...
Hur som haver vi får ju i alla fall hålla på med våra älsklingar, hästarna;-) som gör oss så gott. Kul om det funkar med deras schema nu, syrrans barn har oxå gjort upp ett schema. Och Lilly vill gärna ha bestämda riddagar hon oxå...

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
Nina

Nina

5 januari 2012 12:11

De är ju inte så gamla dina barn, så det är nog inte så konstigt att det är som det är, tror jag. Det är ju mycket lek och såt i deras tillvaro fortfarande. Det blir nog bättre när de blir äldre. Huvudsaken är väl att de vill ägna sig åt hästarna när du frågar dem.

http://stallskogalund.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards