Stallrosen

Direktlänk till inlägg 21 juni 2011

Livet stannar inte upp...

Av Kerstin - 21 juni 2011 14:10

... Men jag gör gärna det när jag väntar på något.. Kommer mig inte för att ta tag i saker.. Vet att jag MÅSTE göra vissa saker och bara jag får tummen ur så går det ju ganska bra. Det värsta är nog att hjärnan går på högvarv... En fundering som jag haft ett tag nu är att låna ut Sydney till någon vettig människa som sällskap eller om de vill betäcka. Och själv låna/köpa något som går att rida på, träna lite. Jag kan ärligt säga att jag inte tycker att det är sådär jättekul att skritta runt i skogen utan mål... En sak att ha en att träna på och ha Sydney som sällskap och att rida ut med barnen på. Det kostar att ha häst och det tar tid, massor av tid. Om jag ska ge av mina pengar och min tid så vill jag gärna ha ut något mer än bara jobb... Jag vill svettas i på ett träningspass, jag vill ha något att se fram emot, jag vill känna spänning och nervositet inför en tävling. Jag är ingen skogsmulle, jag har aldrig varit någon skogsmulle. Jag tycker det är mysigt att rida ut, men inte jämt... Jag vill lasta min häst och åka iväg med dottern/sonen och träna i ridhus, eller vad det nu kan vara.

Sådan är jag... Kan inte hjälpa det...

Skriver

Kerstin

 
 
Ingen bild

Marina

21 juni 2011 15:23

Finns ju en Flamma i Huli du kan få låna ;)

Kerstin

21 juni 2011 17:10

Inga fler "galna" hästar... ;) Är för gammal för sådant... ;)

 
Maria

Maria

21 juni 2011 16:04

Ååå, vad jag känner igen mig i det du skriver. Syrran och jag skaffade häst för att vara ute i skogen och mysa. Men det var inte mysigt så länge... Nu är det träningarna vi ser fram emot, skogsridningen är oxå bra, i alla fall nu när vi kommit igång med träningen. Så
skaffa du en häst som du kan träna med och sätta upp olika mål, det förgyller verkligen tiden med hästarna. Lycka till!!! Det är så jobbigt när hjärnan går på högvarv, jag vet!!!

http://maria-hastliv.blogspot.com

Kerstin

21 juni 2011 17:12

Ja, precis så är det, skogen är mysig som avkoppling, inte varje dag helt planlöst... :/

 
Sarah

Sarah

21 juni 2011 17:25

Alla är olika och man ska ha/och göra det man vill och mår bra av :)

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kerstin

21 juni 2011 18:16

Vad klok du är och vad glad jag blir av dina ord. :)

 
Anna

Anna

21 juni 2011 18:02

Jag som trodde att mina träningsdagar var över och att det skulle bli skogsmulleridning för resten av livet;) Tills jag hittade min underbara häst!! Håller med Sarah att vi är alla olika och man ska definitivt göra det man själv mår bra av:D Och även välja "rätt" häst för just mig som person:D Det finns så många fina hästar!!!

Kramar om!!

Kram Anna & Tabasco

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Kerstin

21 juni 2011 18:17

Är så glad att du och din häst fann varandra.
Ja, det finns verkligen SÅ många fina hästar och varför ska man inte ha den häst man passar bäst för...

 
Anneli Johansson

Anneli Johansson

21 juni 2011 19:21

jag förstår dig... att inte ha någon att sätta mål på och utvecklas med motiverar ju en inte lika mycke. att åka iväg och träna/tävla gör så himla mycket tycker ja

http://stallekekullen.blogg.se

 
Camilla

Camilla

21 juni 2011 19:47

Klart du ska ha en häst!

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Erika

Erika

21 juni 2011 19:58

Förstår dig!
Men om du känner så vilket jag förstår, är likadan själv. :)

Just nu måste jag ju rida i skogen.
Men mitt mål är o komma igång med dressyr, hoppning osv.

Men kanske du fundera på att ev låna ut då ?
Och skaffa dig något du både kan rida ut på, samt träna, tävla osv ? :)

De ska ju vara kul o ha häst, o man ska ju gärna uppnå dom mål man har.
inom en viss gräns kanske, men fundera ett tag.
och de finns ju vettiga personer som säkert är intresserade av en sällskaps häst eller vad nu hästen kan göra. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Caroline

Caroline

21 juni 2011 20:21

Läste förra inlägget och ger dej en stor kram och tänker på dig.

Så klart du ska ha en ny häst, så klart det är roligt när både dotter och mamma åker iväg till träningar ihop. =)
Vilka mammor gör så mycket ihop som ponnymammor och döttrar. =)

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
Nina

Nina

21 juni 2011 23:04

Min ridlärare sa en gång så här: Varför ska man behålla en häst som man egentligen inte passar ihop med. Det skulle man ju aldrig göra med en partner. Och att separera från en partner är ju bra mycket mer komplicerat än att byta häst.

Så jag tycker absolut att du ska göra det du känner för. Ska du låna ut Sydney för att någon ska ta föl på henne, så är det hög tid att bestämma sig nu...

http://stallskogalund.blogg.se

 
Marie

Marie

22 juni 2011 07:52

Det var väl en riktigt bra idé. Klart att du också ska ha en häst och träna/tävla på.
Alltid kul att göra saker med barnen även om man ibland vill vara ensam också.

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Erika

Erika

22 juni 2011 10:38

SV:
Ja, jag tänkte ta ett steg längre för varje gång vi rider ut själva. :)
Så hon tycker det är kul och vänjer sig sakta men säkert på att inte ha någon vuxen häst med sig.

Så de inte blir för tufft för henne.
Märktes på henne efteråt att hon var trött, och de blev mycket för hennes huvud. :)
Men nyttigt var de allt.

Ah^^
De finns ju bra hästar som lånas ut.
Men ännu bättre som säljs ibland. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards