Stallrosen

Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Åter igen en trevlig dag!

Av Kerstin - 27 januari 2011 21:53

Trött som attan i morse, funderade på att sova en timme till och sedan skjutsa barnen till skolan, men jag hade lite annt inplanerat så det var bara att masa sig upp och sätta dem på bussen. Bara man kommer upp så fungerar ju dagen, lustigt nog. Ganska behaglig dag idag, temperaturen steg till nollan, men det blåste lite, bra för då blir det inte så blött, nackdelen är att det blir halt..

Hade en trevlig chattstund med en uppfödare i morse, en trevlig start på dagen. Pallrade mig iväg till affären för att fylla på matförrådet. Där sprang jag på en gammal bekant och vi stod och surrade på om livet. Alltid lika trevligt att träffa på gamla bekantar även om det bara blir några minuters uppdatering om livet. Ha det så bra  ! (det var till henne!!)

Sonen och jag kom hem ungefär samtidigt, dottern stannade hos en kompis idag. Efter lite fika så tog sonen Pepzi på en liten kissrunda, medan jag gjorde stallet, gulliga unge!   Och se vilket trevligt ridsällskap jag fick idag också!!

  

Är de inte söta!! Sydney var fin i äppelgrönt idag!! Ha ha, så smidigt med en vit/svart pålla!!! Duktiga Prins följde snällt med bakom oss, i ett vad han ansåg vara ett lagomt tempo för sonen, som nu inte ridit på ett tag.

  

Sonen ville trava, men nä, det var han inte redo för sa Prins och skrittade snällt på. Sonen fälle en underbar kommentar när han väl kom i kapp mig, "Mamma, det spelar ingen roll hur mycket jag sprattlar med benen så går han bara." Det märks att de har en gammal ridlärare till mamma eller... Men på hemvägen så tyckte till slut Prins att han var redo och travade sakta en alldeles lagom bit. Han är så härlig denna ponny!!

  

En stor och tjock skogsmus kom och spatserade på travbanan när vi red, blev lite rädd för oss, men hade ingenstans att ta vägen. Jag tänkte väl inte mer på det utan skrittde på några meter bakom den, men Sydney har ju lite längre kliv än musen så vi var rätt snart ikapp den, och gissa om jag blev förvånad när Sydney helt plötsligt började vifta med frambenet och siktade dessutom mot musen!! Pang med hoven i backen, sonen gastade bakom, låt musen vara!! Inte visste jag att jag hade en musmördande häst!! Har visserligen hittat en platt mus i hennes box en gång, men det kan ju var en olycka eller att den legat i en spånbal eller så, men nu funderar man ju.. Denna skogsmus hade iallafall turen på sin sida och undkom med blotta förskräckelsen.

Hemma igen så var vi tvungen att stanna och kolla på min andra galna pålla, New Dawn. Hon var mycket upprörd över att Sydney och Prins försvunnit, skrek hela tiden (hördes igenom skogen) när vi red och nu när vi kom hem hade hon en glädje dans som inte var av denna värld. Spänstig liten häst det där!! Sedan har hon ju sina knas för sig också.. Hon var ju väldigt upprörd innan vi kom in på stallplan, så då passade hon på att springa på Lukas 2 gånger, 3:e gången hoppade hon över honom, är det fel att springa runt eller ialla fall ta ett språng åt sidan??? Jag kan förstå att hon är ostimulerad nu, gör ju inget mer än borstar av henne, men inte är det normalt att springa över bästa kompisen... Hon har blivit värre i sina panik attacker, ostimulansen spelar roll, jag vet.. Pratade med en som kände igen sin förra(?) häst oerhört i ND, hon hade till slut trillat av, fastnat med foten i stigbygeln och förstört sitt knä, för all framtid.. Är det värt det?? Som min gamla bekant sa när vi pratade på affären "Man har ju ett liv utanför stallet också, som ska fungera." Så klokt sagt!

Nåväl, New Dawn blev nöjd när vi äntligen kom upp till stallet och sansade sig.

  

Gick en lite längre tur med Pepzi då telefonen ringde och jag blev tillfrågad om jobb i natt. Så nu sitter jag inlåst på en avdelning pga ev smittorisk. Inte så illa som det låter, lite tråkigt att vara ensam hela natten bara.

Men nu ska jag ta en kvällsfika och kolla lite på TV, är lugnt för tillfället, gäller att passa på.

Och till alla er förvirrade människor där ute, så ber jag om ursäkt för mitt hoppande hit och dit med bloggar , men nu blir jag kvar här!! Gillar att det är så lätt arbetat här.

Skriver

Kerstin


   

 
 
Linnea - Vinn ett ROSA schabrak!

Linnea - Vinn ett ROSA schabrak!

27 januari 2011 23:18

Coola lindor! :o)

SVAR: Blev lite frustrerad när jag inte kunde komma in på din blogg, ska försöka lägga adressen på minnet istället. :o)

Bugatti får butta för att det förhoppningsvis ska hjälpa honom att bli bättre i bogarna och ländryggen. Lång historia, men han är ju inte ridbar just nu och därför tömkörs han bara. Allt finns skrivet på bloggen. :o)

Jo, underlaget är ju inte heller de bästa. Allra minst för en häst som har ont. Om bara snön kunde smälta så man åtminstone kunde gå vid vägkanten och ta sig till ridhuset. Hopplöst! :o(

Ha de gott!

http://ridboken.aenn.se

 
Tess

Tess

27 januari 2011 23:38

Hej.
Hoppas allt är bra med dig. Vad kul att du har en blogg. Har inte sett den innan så nu ska jag läsa :)
MVH
Therese

http://www.srpre.com

 
Spanaren

Spanaren

28 januari 2011 07:43

Så intressant och så mysigt att få följa med dig och sonen på en ridtur. Kul episod med musen *ler*. Synd med ND men du måste vara rädd om dig och de dina. Hoppa över Lucas ... det hade kunnat gå illa )-: Tack för ett underbart reportage ur ditt liv *ler*. Är du förkyld eller så när du fick sitta inlåst i natt?!?! /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
M

M

28 januari 2011 07:50

fin blogg :D

http://Mahahatilda.bloggplatsen.se

 
Tova

Tova

28 januari 2011 08:36

ÄNTLIGEN hittade man dig igen xD
Haha, man ska inte döda möss. *skakar på huvudet*

Dom är så söta ju :)

http://www.kazince.blogg.se

 
Lina

Lina

28 januari 2011 09:10

SV: Mina bästa träns är faktiskt de som kommer från Börjes, som kostar typ 100 kr! Så mjuka och sköna. Har inte samma glans som lite dyrare kanske, men de håller

http://sallberglina.blogg.se

 
Anna

Anna

28 januari 2011 09:34

Vilken underbar dag ni har haft!!! Vad tråkigt med ND att hon blir så tokig när ni rider ut...men hon har så rätt din kompis i vad hon sa...

Musmördarhäst!! Oppppsss!!! Tabasco har hittills varit snäll med våra 2 inneboende;) Både musen och fågeln...de bor nämligen fortfarande kvar i vindskyddet:O

Håller med om Bloggplatsen. Ju längre man jobbar med den desto bättre blir den:)

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Camilla- Vinn benlindor ifrån Schockemöhle

Camilla- Vinn benlindor ifrån Schockemöhle

28 januari 2011 12:45

Sv: Haha, du är ju för underbar! Tyvärr räcker inte de plusen till för att jag ska älska vintern:P

Kändes i ljumskarna när jag red i den och det va inte speciellt behagligt.

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Linnea - Vinn ett ROSA schabrak!

Linnea - Vinn ett ROSA schabrak!

28 januari 2011 13:58

SVAR: Vad snäll du är! :o) Hihi, Bugatti är nog mer nyfiken på Leo än tvärtom. Leo vill alltid gå hem när han är i stallet, han tycker nog hästarna är ett par storlekar för stora. :o)

Hoppas du får en fin helg!

http://ridboken.aenn.se

 
Pia

Pia

28 januari 2011 19:01

Sådär ja, nu ser du till att stanna kvar här. Ska väl inte behöva jaga runt för att hitta rätt he..he. Han är helt underbar lilla Prins, så klok o förståndig kille. Låter som en riktigt bra dag de här. Kram på er alla / Pia
www.horses-4ever.zoomin.se

http://horses-4ever.zoomin.se

 
Camilla- Vinn benlindor ifrån Schockemöhle

Camilla- Vinn benlindor ifrån Schockemöhle

28 januari 2011 21:05

Sv: Kommer inte skaffa FB, har inget behov av det och du hittar ju mig här :D:D

Ska köpa en bekväm sadel måste bara hitta den först!

http://camillahastskotare.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards