Stallrosen

Alla inlägg den 29 maj 2015

Av Kerstin - 29 maj 2015 08:49

Tordag och WE-träning. Ny bana och idag tändes tävlingsinstinkten hos oss. Så efter att ha som vanligt ha hälsat på de olika stationerna pch ridit banan i ett behagligt tempo så sa ridfröken att vi fick rida i ett fartigare tempo om vi ville pröva det. Och gissa vad?! Dressyrtanterna tände direkt! Ni skulle sett Maria när hon dundrade fram på sin Nova efter långsidan, Nova blev så paff så hon tog bron av bara farten! Den som normalt sett är lite läskig i hennes värld. Tjohoo!! Tja jag planerade att inte stressa upp min Guldgosse, men vem fasen kan låta bli att dras med i det tjo o tjim som blev. Så roligt, problemet va ju att man skulle få stopp också.... 

                                       

Walle va ju super snygg i turkost dagen till ära!

Hemma i stallet igen så blev det lite extra pyssel med våra älsklingar, täcke på och kylande lera på benen. Behövdes troligast inte, men det är ju så mysigt att pyssla lite extra när man har den tiden och det gör ju ingen skada iaf. 


När våra träningskompisar fått sitt så fick resten av gänget komma in och Efter lite pyssel och sårvård så hängde vi lite på Najavas. Han har kommit in i en lite spooki period nu, så ALLT är super läskigt. Men det går över, både Curre och Sullivan hade en liknande period när de va 3 så jag är inte minsta lilla orolig för det. Najavas är dessutom en känslig och lite nervös kille, så vi tar det som det kommer, ingen stress, bara hantering dagligen så ger det sig. 

 

Just igår så va det väääldigt läskigt att bli borstad på rumpan tex.. Men efter en stund gick det över.


Härliga dagar!

Tjing!



Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards