Stallrosen

Alla inlägg den 27 maj 2015

Av Kerstin - 27 maj 2015 09:18

Efter en skritt sväng i skogen så tyckte jag att vi kunde avsluta lite på ridbanan, men Hero va inte alls med på noterna, men efter några varv så kom han till sans och det va dax att börja trava, "kolla matte, vilken passage jag kan". Men jag tycker vi ska trava, sa jag. "Kolla matte, jag kan ta i mer." Suck.. Gör halt och börja om tänkte jag. "Kolla matte jag kan trampa också. Jaha, du driver på framåt, jamen då tar jag i lite till."  Dubbel suck... Tar väl o fattar galopp då.. "Kolla matte, jag kan sprattla med benen, högt framåt." Där va jag faktiskt tvungen att ge honom lite beröm eftersom han faktiskt gjorde en riktigt bra spansk skritt. Ofta blir det bara hysteriska benlyft, men igår tog han i genom hela kroppen. När vi väl enats om att galoppera så visade han att han minsann kunde byta galopp, vare sig jag ville eller ej.. Jag lade ner det här med ridbanan, ingen idé att tramsa med honom, blir bara spänningar, det går bättre någon annan dag.

 

Vi blev båda lite svettiga och Guldgossen fick bli lite avblaskad med vatten innan han gick ut och rullade sig i sanden.


Kvällen tillbringades på jobbet med glada barn och ponnyer.


Tjing!


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards