Stallrosen

Alla inlägg den 19 april 2015

Av Kerstin - 19 april 2015 10:04

För 3 år sedan idag, den 19/4 2012 så va jag och provred han som sedan skulle bli min Guldgosse.

 

Jag är lika lycklig nu som då, när jag rider honom.   


I fredags så lastade vi Grålle och Walle och for till ridhuset. 1:a gången Walle va i ett ridhus och det skötte han bra. I början va väggarna lite läskig och ena hörnet, men det slutade med att de travade runt spåret utan problem och avslutade med att skutta lite över några små kryss. Grålle däremot skötte sig inte alls lika bra. Han tyckte det va lite orättvist att Walle skulle stå med mig i mitten och han skulle springa runt på en volt, så han "tjurade" ihop lite och stod stilla, trots att dottern kämpade på. Men när Walle och jag traskade runt så gick det bättre. Men han har ju andra bra egenskaper, vår lilla Grålle.  

           

Sötisar!

Vi ska försöka åka in de fredagar dottern är hos mig så det blir lite av en vana för dem att åka och kunna ridas trots att en står kvar i lastbilen eller i mitten av ridhuset.


Om nu Grålle "misskötte" sig i ridhuset så gjorde han det i alla fall inte i skogen igår. Då va han pigg som en mört och busade med dotter, men det va snällt bus och det skrattades mycket. På hemvägen skuttade de glatt över några små terräng hinder och som avslutning så övervann dottern sin rädsla och styrde på däckhindret, de kom över tillsammans, men eftersom dottern spände sig lite så hamnade hon på halsen på Grålle efter landningen och när han stannade och sänkte huvudet så va det ju liksom bara att sätta sig på backen för henne. Men det gick bra, hon va glad över att ha hoppat det "läskiga" hindret och själva språnget va det inget fel på. Skulle tro att de hoppar de flesta hindren på terrängbanan i höst. 
Men nu ska vi sätta fart och bege oss ut i blåsten och ha en trevlig stund med våra 4-benta.


Tjing på er!

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards