Stallrosen

Alla inlägg den 9 november 2013

Av Kerstin - 9 november 2013 13:36

Så har då ÄNTLIGEN Hero fått skor på fossingarna!! Blev en massa skydd på i hgen sedan, var ju ett tag sedan han hade skor och ännu längre sedan han hade brodd och jag tänker INTE riskera något nu. För NU vill jag börja rida riktigt! Veckan som gått har rullat på fort, förutom allt man "måste göra" och spekulanter på Curre, så har jag skickat iväg Prins till sin fodervärd. Det verkar gå bra enligt rapporter därifrån. Han hade tydligen visat minishettisen vem som var boss och nu flirtar han med den stora damen i hagen bredvid. Vi ska åka och hälsa på om någon vecka, men först flytten!!! Så kom hovis och jag höll på att glömma ju.. I helgen som va så vaknade jag av ännu en översvämning nere i tvättstugan/hallen... Så det har varit jobbgubbar och försäkringssnubbar här och jobbat lite också. Försäkringssnubben va ju "skojig" när han sa; "Jaha, så du har ingen golvbrunn då så vattnet rinner undan?!" Tja vad vet en enkel kvinna som jag, men är det stopp i avloppet så kanske inte vattnet KAN rinna undan, eller?!   Jag är ju som sagt inte utbildad inom detta, jag tänker ju bara logiskt jag...   

Har sålt iväg lite möbler och leksaker, en jätte trevlig dam var här och köpte på sig hela skuffen med dockor, docksängar, vagnar mm. Skönt att bli av med och få lite mer plats.

Men så i fredags så sadlade jag ÄNTLIGEN på Hero och vi skrittade ut en sväng. Det här är ju ett nygammalt område för mig. Jobbade här en period på ridskolan, men det har ju ändrats på dessa år. Så jag höll mig på vägarna runt ridskolan under vår tur, räcker långt det med då de tydligen byggt en liten terrängbana där.

 

Va ju skoj för oss att skritta (och travhoppa ett litet hinder) runt där. Japp, hemska jag travade också några små bitar. Med tanke på den hagen hästarna dels har gått i hemma (sommarhagen) och hagen de går i nu så vet jag att de rör på sig ordentligt så lite trav skadar honom inte, även om han varit utan ryttare nu sista 2-3 veckorna. Och "hindret" var som en bom på marken, he he, gäller att börja försiktigt. De "stora" hindren lämnar vi ett tag till, kanske till våren... Underlaget är ju underbart jämfört med sten och lermarken här hemma. Hero uppskattade det nog minst lika mycket. Visst det är nytt nu och efter några månader så rider man som vanligt samma slinga mer eller mindre hela tiden, men just nu är det skönt med lite dessa härliga vägar, breda och fina när jag har handhäst med mig också.

Jag kan säga att fredagens ridtur vägde upp allt som hänt tidigare under veckan, så även om tiden är mer än tajt nu så kommer jag att trycka in en lite sväng på guldgossen under veckorna, jag behöver det!! Igår var det 3 veckor kvar innan flyttlasset går... Uj uj vad fort det går nu, men ändå segt. Hur ska man hinna och hur ska vi stå ut?? Ha ha, vi längtar verkligen.

Fick just mail från båda spekulanterna och de kom just på att han va hingst.... Ibland blir man lite trött.... Allra helst när man skrivit det som rubrik i annonsen...


Carpe Diem!
Kerstin


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards