Stallrosen

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2013

Låt skitsnacket börja...

Av Kerstin - 21 oktober 2013 16:41

Så var Hero på plats i nya stallet. Han hade inte åkt transport på 1,5 år så jag visste inte riktigt hur det skulle gå med lastningen.  Pga att vi bor på en grusväg så brukar jag lasta på vänster sida, ifall man skulle skära ner på gruskanten med däcket så välter det inte lika lätt. Ledde fram Hero till transporten, men han fnyste och tyckte den var allmänt läskig. Tittade in i den, men icke att han skulle gå på. Men så märkte jag efter 1 minut att han hela tiden gick över till höger sida, så jag flyttade väggen och han gick raka vägen in. Jag följde med och han fick klappar och en morot. Jag gick bak och flyttade väggen och satte på bommen, fällde upp luckan och gick runt för att ge honom en morot och sätta fast honom. Han stod helt stilla där inne, eller letade efter hönätet (som jag glömt). Så for vi i väg och allt gick bra. Lastade ur själv, klev in i stallet och började äta direkt. Tog av täcket eftersom jag trodde det skulle bli livat i hagen och ev att täcket skulle ryka, men det gick så lugnt till så. Sullivan blev överlycklig att hans lekkompis kommit och vaktade Hero mot Curre. Hero var ju mest intresserad av mat eftersom jag flyttat honom mitt i hans lunch. 2 timmar senare for jag hem och det var lugnt i hagen. 

Så nu får vi se hur lång tid det tar innan skitsnacket börjar ang Hero. Hur han ser ut, vad tjock/smal han är, vad skitig man han har, vad lång/kort man han har, varför är han si och varför är han så, kunde jag inte ha tvättat av svansen lite bättre, varför rider jag så och inte si, varför, varför och varför. Har ju varit förskonad från detta under alla år jag haft häst, eller så har jag varit för dum för att fatta att folk snackar skit om mig, jag har liksom alltid haft fullt upp själv så jag har inte tid att lyssna på sådant, men har nu en stark känsla av att nu kommer det. Ska försöka slå dövörat till, har så mycket annat att tänka på så jag väljer det. 

En hundmänniska jag känner kom förbi och kollade in allt eftersom hon ska hjälpa mig med in och utsläpp när det krisar. Hon är fd häst tjej så det blir bra det.

     

Stallgången (hade glömt sopen hemma), hagen och tvärs över vägen ska jag slå upp stolp till ridbanan.

Till hagen har det gått 500 m tråd (ett varv alltså) så det är en ordentlig hage, vilket känns underbart när jag har unga hästar, samt Hero som har mkt spring i sina ben han med. Det är mycket sand så det är för det mesta bra underlag.

Lite bakslag här hemma då jag vaknade i morse, men det verkar ha löst sig under dagen. Just nu packar barnen sina leksaker och jag ska packa ner saker i köket jag inte kommer att behöva under de närmaste 5 veckorna. Ja snart bara 5 veckor kvar. Underbart!! Längtar! Fick tips på en sänggavel igår och nu ska jag fixa till det, kommer att bli kanon bra. Bilder kommer allt eftersom.

Carpe Diem!

Kerstin


 
 
Erika

Erika

21 oktober 2013 20:16

Ta inte åt dig av skit snack. :)
Det är inte värt de.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Maria

Maria

21 oktober 2013 20:41

Fint det ser ut! Vad gäller skitsnack så ska man inte lyssna :-)

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

22 oktober 2013 12:07

Men ååh, ååh, ååh vilket fint stall!! Herregud vilken tur/skicklighet att du fick hyra det. Där kommer ni ju att få det kalasbra :-) Och som sagt hagen är ju stor och bra den också, plats att springa på har de ju verkligen.

Ja det där med skitsnack....usch vad trist det är! Det tråkiga är att vi hästmänniskor oftast tycker att bara våra egna åsikter är de rätta :-( Och ännu värre är nästan när människor som inte kan någonting om hästar, har en massa åsikter, som är helt åt skogen och ändå tror att det är DE som har rätt...

Är det många hästar på gården där du hyr stall? Många hästägare?

Jag hoppas att det blir bra för er där i alla fall!

http://stallskogalund. blogg.se

 
cicci

cicci

22 oktober 2013 13:28

Men varför så insatt i att de ska prata skit ? Nog är hästägare som de är när det gäller andra o deras men vem vet .... du kanske får ett gott rykte :)
Är väll va man får hoppas på ändå :)

Härligt stall, o super med all mark till
KramC

http://www.bonnaliv.wordpress.com

 
Ingen bild

Malin

22 oktober 2013 20:34

vart är walle? :) tänkte om jag har missat nått ^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards