Stallrosen

Alla inlägg den 28 september 2013

Av Kerstin - 28 september 2013 09:03

Igår kom en bekant bort och köpte av mig lite shettis saker, täcken och en vagn. Känns lite i hjärtat när sakerna åker iväg eftersom jag blir påmind om vad som ska komma. Samtidigt känns det skönt att göra det nu, det är ändå saker vi klarar oss utan om situationen skulle förändras. Täcken finns så det räcker till och vagnen har han ändå inte dragit sista året och även om han skulle bli ohalt så kommer jag ju inte spänna för honom. Tyvärr är både sele och vagnen för liten för Curre och Sullivan. Så nu ska selen putsas upp och sedan får även den lämna oss.

Har en sadel hemma på prov till Sullivan och Curre, ligger bra på Sullivan på gången, ska ta ut honom och se honom röra sig med den. Är säkert på tok för vid för Curre. Är en lågpris sadel, gillar dem inte, men samtidigt så rids hingstarna så lite så jag vill inte kosta på dem mer för tillfället.



Och eftersom jag inte kan bestämma om jag gillar Husar sadeln till Hero eller ej så köpte jag en Caprilli åt honom nu i veckan....   ÄLSKAR ju dessa sadlar, det här är dock en annan modell än de jag brukar ha, men jag får väl se hur den är. Caprillin är ju känd för att vara skön och dessutom hade den smal midja så bara hästen den ska passa då. Min Källqvist sadel har jag sålt. Så jag får se om Husar sadeln blir kvar eller om Caprillin ligger bättre. Den är snäppet vidare i bommen, vilket är bra tycker jag.


Idag kommer en annan bekant förbi med en bäddsoffa jag köpt av henne. Som sagt, vet ju inte vart jag hamnar så en bäddsoffa kan vara bra. Om inte jag behöver den så tänkte jag ha den i någon av barnens rum, dels kan de ju sitta i den när de har kompisar där och dels så kan ju kompisar sova över i den. För tillfället så blir den perfekt i spelrummet.


Angående huset så skriver vi till veckan, sedan kan ju naturligtvis saker hända ändå som får allt på fall, men som det ser ut nu så är jag bostadslös den 29/11... He he, spännande! 


Carpe Diem!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards