Stallrosen

Alla inlägg den 11 september 2013

Av Kerstin - 11 september 2013 08:38

Får bli lite mer Curre nu eftersom jag får filmer och bilder på honom och hans små avkommor lite nu och då. 

 

Curre och son (u: mini shettis)


Och så en liten film på hans 2-åriga dotter (u: ett fullblodssto)

Så fin så!


Idag ska jag trotsa migränen och åka dit och hjälpa till att löshoppa och filma lite så får vi se om han vill hoppa duktigt.

Annars är det lite stiltje med hästarna nu, blir mycket annat fix inför ev visning av huset. Hero tycker det är lite för stenigt efter vägen och ömmar lite bak. Hovslagaren ska komma, men jag tänkte vänta tills jag flyttat dem. Ska kolla med grannen hur skjutgalna de är nu i skogen, kanske vågar man sig upp dit.

Tog ut Sullivan en sväng igår. Han är som balsam för själen han.   Blir så full i skratt åt honom varje gång vi håller på. Berömmer jag honom en gång för något så göra han samma sak nästa gång vi kommer till den platsen. Och uppsynen han har när han gjort sin uppgift är ju helt underbar, som ett barn som gjort något bra. Ha ha!! Efter han fått lite motion så klickade vi lite övningar. Han blev lite brydd över när jag ville han skulle lyfta frambenet, nja, sa han och bugade istället. Tyckte jag va konstig som bytt signal för den övningen... Hi hi. Igår lade han sig nästan, jag har eg ingen aning om hur jag ska göra för att lära in det, men både han och Curre tenderar att ligga när vi tränar bugning så Curre har jag fått att ligga 2 gånger, Sullivan är som sagt på väg. Det är jag som måste bli snabbare och tydligare i mina signaler bara. 

Haft migrän i 2 dagar så den ska väl ge med sig idag. Somnade kl 5 i morse och klockan ringde strax före 7, tjohoo liksom... Men men känns iaf lite bättre idag och den borde ge med sig, är ju dag 3. Ska ringa vårdcentralen och få andra tabletter. Har inte riktigt tagit tag i det nu eftersom det ändå blivit bättre. 


Sedan det här med musik i öronen när man är ute och går... Totalt livsfarligt... Skulle bara ta en kortis igår, ja eller hur.... Jag hamnar i en annan värld när jag går med musiken, bara traskar på tills den är slut. Så nu har jag bara en kort spellista när jag ska gå en oplanerad tur, ha ha! Vem vet vart jag hamnar annars?! Men å andra sidan så har jag hittat ett jätte fint hus mitt i skogen som jag inte hade en aning om att det fanns, bytt ner mig en storlek på ridbyxorna och känner mig rätt duktig när jag kommit hem igen! Inte helt fel det heller.


Carpe Diem!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards