Stallrosen

Alla inlägg den 9 september 2013

Av Kerstin - 9 september 2013 13:44

Ha ha, för jag förstår att ni saknat mig SÅÅÅÅÅÅ!!!   Här har inte hänt mycket... Eller har det kanske gjort det?! Svarade på en annons om ett par som sökte hus, de blev jätte intresserade av det här så nu blir det till att fli till det lite så de kan komma och titta. I samma veva så slänger jag ur mig att jag ev letar efter ett litet gårdshus eller så, vore ju betydligt trevligare än en lägenhet och i morgon åker barnen och jag o kollar på ett.. Tja, Ödet... Men än är inget klart och allt kan hända. Men i det stora hela så ska man nog vara lite "om sig och kring sig" så brukar det mesta lösa sig. 

Jag hoppas det löser sig med Sullivan och hagsällskapet, min teori är att han är ju ganska kuvad av Curre så när han väl fick chansen att kuva någon annan så gick det gått lite överstyr, tror det blir bättre i en större hage där alla kan hålla sig på sin kant. Eller så löser det sig inte, det får tiden utvisa. Har ju varit med om en liknande sak förut och där handlade det om ett sto och en valack. Helt plötsligt så försökte valacken mer eller mindre ta ihjäl stoet så han fick gå ensam sedan. Det gör han fortfarande och han trivs kalas bra med det, räcker med att han har hästar omkring sig, men inte i samma hage. Liknelsen med valacken och Sullivan är rätt lika, valacken var kuvad av resten av flocken och gav sig sedan på det här stoet som var rätt ranglåg. Behöver inte vara så, men kan vara så... 


Skulle ha varit min ledig helg, men blev istället jobb hela helgen och fredagen med. Men det är ok det med. Köpte mig en dressyrsadel i natt. Älskar internet!! Ha ha!! Så nu ska jag ut och fota min så kan jag sälja iväg den. Det värsta är att det ska vara en "vanlig" sadelgjord på den "nya" sadeln och den som isf skulle passa sålde jag just, ha ha!! Så typiskt!! Löser sig, har fler på lager, i andra storlekar... 


Barnen är hemma från skolan idag, vet inte om det är i onödan, lite snorigt, men så är det ju på morgonen, nu låter det betydligt bättre. Nåja, ganska jobbigt att sitta och snora på skolan och båda hade långa dagar så det var nog helt ok ändå.


Nej bäst att sätta lite fart under skosulorna igen då... Kollar in vad ni gjort lite senare.   


Carpe Diem!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards