Stallrosen

Alla inlägg den 20 augusti 2013

Av Kerstin - 20 augusti 2013 14:12

Fick en liten fråga om vad jag hade för häst. Det här är Hegrizero, Lusitano/P.R.E, född -01 (aha, som min skrutt bil!? ha ha!!) En kille som kan det mesta. Ca 16o cm över havet. Importerad från Spanien i nov -11.

Här var salu filmen på honom

En fantastisk kille på alla sätt och vis, men blir lite överambitiös i sitt jobb ibland, men vi börjar hitta varandra ridmässigt också. Allt är ju inte helt lätt när de kan saker heller, ha ha!! Sedan har det varit lite hovproblem, men som nu verkar vara under kontroll...

 

Jag har inga bra ridbilder på oss så filmen får duga, den säger ju vem han är.

Han är inte köpt som tävlingshäst, men det vore en bonus att åter få sätta på sig kavajen och styra ut på en dressyrbana. Fast jag är mer en träningsmänniska så vi tar det som det kommer..


Snygga Simms Cinzano (Curre), 5 år,

welsh moutain hingst, med livstidslicens för avel. Cool kille!!

   

Welcome CJ (Walle), 5 år, c-ponny, welsh/halvblod,

speciell i hanteringen, men okomplicerad i ridningen.

 

Molstabergs Sullivan, 4 år,

welsh mountain hingst, livstidslicens för avel. Min lilla leksak. 

 

Söt nöten Prins,

shettisen som i år är 24 år och tryggt burit mina barn på sin rygg eller dragit dem i sin vagn.

Idag är han pensionär, men följeslagare åt de unga killarna om inte jag och Hero kan följa med.


Simms Cinzano ska säljas eller lånas ut eftersom jag inte hinner med mig. Walle kommer antagligen att få en medryttare i framtiden och Sullivan får jag se vad jag hinner med, kan tänkas även han får en medryttare/kusk. Prins blir kvar så länga han är fräsch och vi bor här eller kan lösa det på något annat sätt. Han kommer inte lånas ut eller säljas. Vi är hans sista familj.


Tja det var kort om mina hästar. De ambitioner jag hade när jag köpte dem har ändrats efter vägen eftersom mitt liv ändrats. Men vi kämpar på med att hinna så mycket som möjligt. De är under igångsättning nu alla ponnyer (utom Prins då), linas eller jobbas från marken lite då och då när tid finnes. Korta pass, inget nytt händer dem, mest att de ska få röra sig. Sullivan har haft sele på sig, men vill inte gå om jag går bakom så vi får jobba på det lite. Hi hi!.

Carpe Diem!

Kerstin



Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards