Stallrosen

Alla inlägg den 5 augusti 2013

Av Kerstin - 5 augusti 2013 21:21

Hmmm, stor fin gul pålle... Red lite mer på riktigt idag, lite mer fokus på det lilla vi gör. Jobbigt i värmen, men vi hittade en 8-volt i skogen som några andra trampat upp och den låg som tur va i skuggan så det var varmt, men inte stekande hetta. Och då var det ändå vid 19-tiden... Men vi skötte oss bra. Svettiga och nöjda skrittade vi en sväng runt i skogen sedan, snubblade och hade oss. Till slut hoppade jag av och gick med honom, men han snubblade lika mkt ändå... 

Gräsklipparen funkade flera varv idag, fast jag fick starta den med hjälp av bilen två gånger. Har krattat ihop flera ton med gräs och kört undan. Blir bara bättre och bättre ordning här, sakta men säkert. Barnen for till mormor så jag har all tid i världen att röja och fixa det som står på listan nu. Inga tider att passa och inga härliga bad som stör..  Saknade badandet idag, en dusch är bara en dusch, inte ett svalkande dopp....


Carpe Diem!

Kerstin

Av Kerstin - 5 augusti 2013 08:38

Ja vem kan klaga på den här sommaren!! Helt ljuvligt! Vi badar och badar och solen värmer och små varma vindpustar värmer oss när vi kliver upp. 

Hero och jag tog ett kort, men ack så svettigt pass på morgonen, barnen gick med hundarna och jag packade ryggan. HAVET, hej här kommer vi, igen!! 

                   

Vår fina havsvik... 

Älskar att sitta och titta ut över havet och se solens strålar speglas sig i vattnet, allt gnistrar och glimmar så fint. Det va lite vågor igår och alger, men varmt i vattnet och vågorna gjorde så det blev lite mer motstånd när jag simmade, så jag känner faktiskt av det lite i dag, eller beror det på att jag simmat 3 dagar i rad... Precis när vi skulle hem igår så gick jag ut bara för att doppa fötterna, men det var så ljuvligt så jag var tvungen att ta en sista simtur... 

Enda vilda djur vi såg i går var ett rådjur och denna fågel, suddig och till höger på bilden..

 

Den hade lång smal hals och lite krokig?! Inte mjuk böj som en svan utan väldigt kantig böj, krokig helt enkel.. Såg väldigt mörk ut, svart och mörk grå... Kan ha varit en sådan jag såg på hölägdan sist vi var där, när vi for hem... Landade uppe i ett träd, men det gick inte att fota eftersom den försvann in i skuggan... 


Nej gott folk, nu ska jag rida!

Carpe Diem!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards