Stallrosen

Alla inlägg den 1 augusti 2013

Av Kerstin - 1 augusti 2013 09:05

Ja det är Hero i ett nötskal det på våra turer i skogen. Han kan gå på en gräsväg och så sticker det upp en STOR sten på stigen och gissa vad, han lyckas alltid stypa på den. FAST igår missade han den, men då snubblade han på nästa sten istället.. Lite som betjänten i "Grevinnan och betjänten" på nyårsaftonen!!   Men han ser ju lika lycklig ut för det och det har inget med att göra att han är barfota eller har skor eller ditten eller datten, för sträcker jag upp tygeln lite och manövrerar honom lite så fixar han det. Han är helt enkelt bara skrutt dålig på att gå bland stenar och rötter. JAg trodde han skulle "lära" sig, men det verkar gå dåligt med det... Samma när han går över några bommar som dottern lagt ut på gården, han snubblar och trasslar in bakbenen i dem varenda gång jag leder honom över dem. Ha ha... Ska ta tag i det där och hjälpa honom. Linda Tellington-Jones böckerna och så har jag ju och där finns massa bra övningar för hästar som har lite dålig kroppskontroll. Körde vissa på T (Annas T) när han bodde hos mig och det funkade på honom iaf.

Vi plockade hallon igår med och så blev det en super smarrig hallonpaj...

 

Hallon, men inslag av blåbär och lite smultron... In i ugnen nu bara...

Lite senare var jag tvungen att åka på apoteket och köpa lite medikamenter till Dexter som bitit hål på en stor blodblåsa som han fått i ljumsken. Bilen brummade snällt igång hemma och sedan jag handlat klart av både det ena och det andra så hade det kanske gått 30-45 min, kliver in i bilen och vrider på nyckeln... NADA!!! Irriterad!! Försöker igen, inget händer.. Ringer bror, inget svar, ringer X:et han var på väg hem så han skulle stanna till vid mig. Medan jag väntar på honom så prövar jag starta med jämna mellanrum. Han kommer parkerar och kliver ur, jag vrider på nyckeln för att han ska få "höra".. Vad händer.... Brummmm..... och igång... Jamen jag blir GALEN!!! Hemma igen så stängde jag av bilen, startade, stängde av, gick in 10 min, ut startade, in 10 min osv... väntade 30 min, inga problem!!! Men HALLÅ!!! Nu fick jag en sådan här liiten teori, här hemma står bilen i en liiiiten lutning. De gånger den inte startat har den stått med liiiite lutning fast åt andra hållet... Ja jag vet inte.... Jag är djur människa, bilar ska frakta arselet, inget annat...

Nej nu ska jag ila på, är bjuden på kaffe och pooldopp!!

Carpe Diem!

Kerstin


 


 


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards