Stallrosen

Alla inlägg den 14 maj 2013

Av Kerstin - 14 maj 2013 08:48

Vet inte om det händer så mycket här, bara livet som passerar med lite olika innehåll. Jobb, barn, djur och allt annat som hör vardagen till. 

Dexter är helt rabiat i sitt fågel jagande, så nu är det koppel så fort vi lämnar gården. Igår var vi på Deltat, som är ett Naturreservat, vi var nere på stranden och han fick springa av sig, men det räckte inte tydligen, för jag som är obotlig optimist hade ju honom lös när vi gick tillbaka, men vips så drog han genom dungen och ner i vattnet och försvann galopperandes i ån... Skottpengar på honom då!!   Koppel på sedan och idag och i morgon och resten av livet!! 

Men lite trevligt hann vi ju ha också...    Älskar ju havet och den här tiden och med gårdagens väder så var vi helt ensam där. Dexter fick på sig sin "rygga" med lite mat till honom och Eddie. De vill ju också äta ute. Hi hi!

         

Spanar efter fåglar hela tiden!!

Och det finns ju några där ute...

           

Svanar, änder, hacke hackspett, mm mm

Här är min favvobild på svanen, inte alls bra, men som vanligt så ser jag något i sådana bilder, hi hi!

 

Hade kunnat fått vara snäppet skarpare, men det går säkert att redigera, om man nu kan det..


         

Bus på stranden..

 

Årets första dopp, tjohoo!!


Naturligtvis började det regna lite när vi kom fram till stranden och den fina fika platsen, men vi var ju klädda för det så vi stannade kvar en stund och busade med hundarna innan vi gick tillbaka och till "grillhuset" istället.

     

Finns så många mysiga grillplatser efter vägen.

   

Och så lite vyer från stugans fönsteröppningar, blev ju som tavlor, hi hi!!

När vi kört igång grillandet så sprack det upp och solen kom fram, så utflykten slutade med ett underbart väder.

     

På hemvägen såg vi spår efter bäver och Dexter vägrade gå, satte sig ner och tok stirrade på ett ställe, gnydde och morrade om vartannat.

Hemma igen så hoppade barnen studsmatta och jag tog ut stora guldgossen. Hade tänkt rida ut, men Hero traskade bestämt tvärs över vägen och ner till min "ridhage", hmm tänkte jag förvånat. Det har aldrig gått bra där, han blir alltid spänd... Tja, inte vet jag varför han skulle dit, blev inte det minsta annorlunda denna gång. Vi blir bara olyckliga när vi är där så nu är det slut på det.... Fast idag ska jag ta honom från backen så det ska bli intressant och se om han är lika ofokuserad då. 

Men nu är det väl bäst att sätta fart antar jag... Har börjat små springa igen också, men det går sådär. Eddie får jag släpa på och Dexter har ju sina utfall.... Hmmm....


Ha en bra dag!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards