Stallrosen

Alla inlägg den 9 maj 2013

Av Kerstin - 9 maj 2013 08:31

Började dagen med att dra på mig springskorna och ta en lättare joggingtur i skogen. Lyckades avstyra Dexters jaktlust 2 gånger och sedan få honom att springa så fint bredvid mig. Men så när vi var nästan hemma så drog han, som en avlöning!! Borta!! Eddie och jag fortsatte gå, ny filosofi jag har, försvinner Dexter så får han allt leta rätt på oss sedan också. Hörde ett brak i skogen och sedan ett voff/gnäll/skrik.... Tja, var ju tvungen att vissla in honom då.. Brakade till så kom han ut från skogen. Kopplade honom och gick hem, kunde inte se något konstigt med honom. Men väl hemma så skakade han i ett bakben och ville inte riktigt ställa ner det, gnällde till när han försökte lägga eller sätta sig. Kände igenom honom och när jag kom ner till sporrarna så gnydde han till och drog undan benet. Höll i honom och försökte känna, men då morrade han och ville där ifrån. Lät honom vara då sporrarna var kvar, men antagligen hade han fastnat i något och var öm i dem. Tog nästan 3 timmar innan jag fick honom att våga sätta sig, hade på honom BoT täcket ifall det var något i ryggen/korset, även om jag inte fick fram någon reaktion där. 

Medan han kurerade sig inne så sadlade jag på Hero och begav mig ut i skogen igen, idag skulle vi bara jogga lite... Där var inte våra tankar riktigt i synk. Hero hade bråttom, inte lika bråttom som han hade förut, men tillräckligt för att inte se sig för vart han sätter fötterna, vilket resulterade i att han ilade på bland stenarna på en smal stig och PANG så satt mitt knä i ett träd som stod där.. Aj aj sa jag och bannade mig själv för att jag inte tränat in den där "halten" som jag fått tips om. Eller rättare sagt jag tyckte nog att vi var rätt bra på den som det va... Tydligen inte... Så sedan blev det till att träna på den, mellan trav passen, tog en galopp och gissa om jag blev förvånad när vi fattade samma galopp idag!! Tjohoo liksom!! Hero låg på och underlaget var bra så jag lät honom gå iväg en bit. Oj vad skoj han tyckte det var, jag med faktiskt. Han kändes säker på foten och då gör det mig inget att rida fort. Tog tillbaka och varvade ner innan vi återgick till halt träningen. Så på hemvägen så kunde han till och med stanna på stigen med stora stenar och en liten backe, där brukar han bara rusa igenom eftersom han får lite panik över vart han ska sätta fötterna. Det är alltså inte en stenig stig utan en vanlig mjuk stig, men med mkt stora stenar så man måste se sig för vart man sätter fötterna när man går där, hänger ni med?! Den är dessutom smal, krokig och i en backe med träd nära stigen.. Aj aj!!

Stallpyssel och en besviken Walle som länge stod vid grinden och tittade efter mig, hade lovat att jobba med honom idag, men pannknacket som hängt med sedan morgonen började gå över till migrän och jag kan inte då.. 

Kvällen slutade med att jag låg med riktig ordentlig migrän i soffan medan vi slö tittade på TV, jag blundade mest visserligen... Är glad att migränen avtagit ändå. Har ju inte det 3 dagar/månad nu. Ibland går det 2-3 månader mellan anfallen nu. Och sist var det inte så här illa, att det blev så här i går berodde nog på att jag både joggade och red trots att jag kände av den. Så idag blir det bar en promenad med hundarna och en skritt sväng på Hero.


Ha det så bra i dugg regnet!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards