Stallrosen

Alla inlägg den 15 mars 2013

Av Kerstin - 15 mars 2013 09:20

... Innan jag tar helg!

Varit hemma och sjuk (IGEN) 2 dagar. Varit och fått en kortison spruta i höften så jag kan gå, vilket känns bra. Fast det var eg inte därför jag var hos läkaren, det var för jag hade så ont i magen och långt upp över njurarna. Detta släppte, men så tyckte han jag gick konstigt och min onda höft kom på tal. När han tryckte lite på höftleden så kan jag lova att jag skrek så det hördes över hela byn (lätt överdrift kanske) så det var inflammerat igen... Så nu ska jag ta det lugnt ett tag...   

Innan besöket så red jag iaf herr gul... Han har ju vilat över helgen och jag hoppas det var det som gjorde att vi var tillbaka på ruta ett igen, nästan. Pigg som en mört var han och det var mycket farligt att fnysa åt i skogen. Skuttade som aldrig förr, sprätte med frambenen av lycka när han "vågat" gå förbi rotvälten som vi passerat sisådär ett 100-tal gånger... Att överhuvudtaget ens försöka få kontakt med guldgossen var närapå omöjligt, lyckades korta bitar, men han hade kaos i huvudet och som sagt det spratt i kroppen på honom. Vet inte om han eg hade mer än 2 ben i marken samtidigt någon gång... Jag var väl mindre road eftersom jag hade tagit dressyrsadeln idag, skulle ju bara skritta... Tjohej liksom... Får eg inte rida, men hinner jag så ska jag ta ut honom en kort sväng, fast med hoppsadeln, den är så smal i midjan så då gör det inte så mkt om jag rider, ska ju bara skritta... 

Pratade med en kund för ett tag sedan om det här med inflammation i höfterna, vi hade samma problem, hon hade det ännu värre än mig. En sak jag inte tänkt på som hon sa var det här med helskodda ridbyxor. Jag har aldrig varit ngn fantast av det förrän Tant Röd kom hit. Men sedan dess har jag bara helskodda när jag rider. Hon kunde inte ha det för att bara det lilla av att hon satt fast i sadeln gjorde att hon fick ont. Sedan pratade vi även hästmodell och sadlar. Vi kom fram till att vi båda har "fel" modell på häst för oss. Hästar som är "smala" eller ska man skriva "grunda". Om ni kollar bilden på headern på ND så är ju hon rund från ryggen och ner till bröstbenet, som en tunna, medan Hero blir smalare, som en cylinder kanske eller vad heter det... Så när jag sitter på honom så får jag liksom "vika" in underskänkeln för att komma åt honom. Förstår ni?? Detta gör ju att jag känt av att jag fått lite ont i knä när jag haft dressyrsadel på honom, blir lite annat med hoppsadel. Om jag nu rider för mkt med dressyrsadeln och måste vika in benet så blir det även en belastning i höften, vilket ger mig inflammationen. Satt och funderade på det de korta stunderna vi faktiskt skrittade igår och insåg att jag nog inte ska ha en så djup sadel heller som jag har nu. Även den gör att jag "fastnar" i ett läge vilket inte heller är bra för höften.. Inte lätt nu när man uppnått den här "aktningsvärda åldern" som jag nu har... Synd eftersom sadeln verkar passa riktigt bra på honom.

Så nu har jag fått gnälla lite idag med. Ha nu en riktigt trevlig helg, det tänker jag ha! Och jo förresten, ev har Hero och jag en träningsdag inplanerad!! Tjohoo!!

Trevlig helg!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards