Stallrosen

Alla inlägg den 12 mars 2013

Av Kerstin - 12 mars 2013 09:57

Köpte mig 2 pussel så nu har jag inte tid med något annat!   Sorry!! Ha ha!! Än så länge har jag bara kommit en liiiten bit på väg. Har väl en sisådär 980 bitar kvar... Typ..

 

Kaos i pusselbyggandet..

Hur gör ni när ni bygger pussel? Börjar ni med ramen eller bygger ni motivet först? Jag tänker alltid att jag ska börja med ramen, tror någon sagt det till mig någon gång att man ska göra det, varför vet jag inte för det är ju sju resor svårare.. Jag bygger ihop delar av motiven, sätter ihop dem allt eftersom och sist kommer ramen/kanterna. Just det här pusslet har en LJUS-effekt, ingen ljud effekt som jag skrev på fejjan och som Nina hade väldans skoj åt!   Det andra pusslet gillade jag bara motivet på. Normalt bygger jag inte sådana här pussel, men nu var de på rea och jag "fick" ju inget pussel i julas så då kostade jag på mig dessa två nu istället.

Annars har vi ju precis avslutat sportlovet, igår var det studiedag så vi packade in oss i bilen och drog till havet och laddade batterierna, åkte lite pulka och grillade korv. 

     

Solen kämpade sig tappert igenom både ljusa och mörkare moln.

 

Kanske var det solguden som tillslut gjorde så att molnen lättade...

     

Son ni ser på mitten bilden så lyckades solen emellanåt. 

Vi funderade över isen på de 2 första bilderna, är det ngn form av parkeringsfickor för båtar eller???   Vi vet inte?? Någon?? 

  Vi fattar att det inte är så, men visst var det lustig "form" på isen!? Det är ju helt klart plogat eller ngt.

Pulkåkningen gick iaf betydligt bättre den här gången då det var skare på snön och lite kallare i luften.

     

Tjohoo, gäller att få stopp innan vattnet (isen)!

     

Vissa ödslar energi på att springa upp och ner medan andra tar det lugnt och väntar in flocken...   

Som jag sagt tidigare, så älskar jag verkligen havet, det ger en sådan enorm energi att vara nära det. Sol eller inte spelar inte så stor roll, inte heller sommar eller vinter. Är nog den friska luften, vindarna som rensar bort allt, om så bara för stunden. Jag får energi av att gå/rida i skogen med och skulle inte vilja vara utan skog, men aldrig på samma sätt som vid havet. Svårt att förklara, men det är precis som om jag får en hel rensning i kroppen. Så svårt att förklara. Men tänk er att ni är otroligt svettig, smutsig och trött. Och så tar ni  en dusch och sedan kryper ni ner i en renbäddad säng.. Lite den känslan. Flumm och luddigt med så känns det.   

Nej nu ska jag ut och ta på guldgossen, som för övrigt fortsätter imponera på mig i ridningen, ett täcke. Kom både snö och vindar hit helt plötsligt och sådant gillar inte spanjoren när han är naken...   


Ha det så bra!

Kerstin


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards