Stallrosen

Alla inlägg den 8 mars 2013

Av Kerstin - 8 mars 2013 19:28

Räcker väl med att säga att ridbyxorna krympit.. I tvätten (som jag inte gjort än..)   Nej, fy, inte glad över det. Ny vecka, nya tag... Mår inte bra när det står still eller går åt fel håll...


Annars en lugn dag, njuter av solen, lade mig en stund nu för att vila och vaknade av en ångest attack.. Längesedan jag hade en sådan nu, har faktiskt inte haft det sedan i somras. Jag vet vad som utlöste den... Jag måste inse att det är inte min uppgift att fixa allt här i världen, inte ens allt som står mig nära. Jag har så lätt att måla upp det värsta innan saker ens hunnit hända. Får ta tag i det här lite senare...


Ha en bra helg!

Kerstin

Av Kerstin - 8 mars 2013 08:31

Vilken dag det blev igår. Hade jag haft lite sällskap så har den varit ännu mer perfekt.   Blev tidig morgon eftersom dottern skulle till kompis och åka och bada, jag och sonen hade tänkt hänga på, men bilen blev full. Så sonen stannade hos sin pappa och där skulle det åkas gokart, så han var rätt nöjd ändå. 

Hundarna och jag gick i skogen en sväng, en väg som är upp plogad eftersom de hämtar timmer där så den utnyttjar vi till max. Så skönt när de får springa och busa som de vill. Det var   och så gott som klarblå himmel, kom någon liten kall vindpust ibland,men i det stora hela en ljuvlig morgon. Hemma igen så hittade jag på en massa ursäkter för att skjuta upp stallfixet, men så tog jag mig i kragen och gav mig ut till dem, gav dem vatten, mockade och tänkte bara dra av hingstarna lite av vinterpälsen eftersom dotter med kompisar ev skulle fixa med dem idag. 2 timmar senare stod det 2 glänsande småkillar med tvättade svansar, svajjande manar och tja, lite mindre päls och ngt gråare Curre (eftersom man inte ser stövet på Sullivan). I sadelkammaren var täckena undan plockade och benlindorna upplindade. Had enog kunnat vara där någon timme till, men tårna sa att de var kalla och blöta och magen kurrade, så jag gick in tog en kopp kaffe, satte mig ute på trappen och njöt av takdroppet. Eddie lade sig bredvid mig och Dexter som har myror i benen yrade runt på gården. Vet inte hur varmt det var, men 10 grader visade termometern som hänger i skuggan, dock ändå på "solsidan", så några plusgrader till kan man nog lägga till i solen. Ljuvligt och precis vad man behöver. Samlade lite energi och gick in och kämpade på med snabeldraken och lite annat som gör att det ser någorlunda städat ut. Sedan åkte de numera lite trängre ridbrallorna på ( jag har ett par som är en storlek större, men de lade jag undan då jag gick ner och nu kan jag inte hitta dem, är det mina hustomtar som säger att jag banne mig får se till att jag kan ha de som är framme eller vad??    I så fall får jag väl tacka dem, för så här trångt kan jag inte ha det..).

Visslade in Hero och tydligen ville alla in så det var bara att göra som de sa annars ser Prins till att de kommer in i vilket fall. 

Snyggade till guldgossen, som dagen till ära rullat sig i något mindre trevligt... På med sakerna och iväg. Funderade en stund nere vid vägen vilket håll vi skulle gå åt, ja ni ser vilken planering jag har..     Vi bestämde oss för att kolla om skogsmaskinerna var kvar eller om vi kunde rida in i den skogen. Maskinerna hade tagit kväll och vi red trygga in i skogen.. Kan ju tala om att i skuggan är det INTE varmt.. Och där satt jag i min täckväst och en tunn vindjacka... BRRRRRR!!!!! Hero tyckte att det var en bra dag att skritta på så han skrittade på lång tygel i stort sett hela vägen. Även skritten har ändrats på honom nu när han är så pass avslappnad både i kroppen och i huvudet. Härligt!! Det blev tyvärr en relativt kort tur och den gula herren protesterade när vi kom till vägen och jag visade att vi skulle svänga hemåt, han tyckte vi kunde gå en stund till, men jag frös så jag skakade så det fick bli hem.. Trots detta så fortsatte han skritta lugnt på lång tygel, ljuvliga pålle!! Han behöver sådana här dagar.

På med BoT och täcke på pållen och lite allmänt snabb fix innan jag fick komma in i värmen. Svidade om och for och handlade till tjejerna. När jag kom hem igen var alla 3 där och jag kom på att jag inte ätit middag (eller lunch, blev bara en kopp kaffe), telefonen ringde och jag kom av mig i funderandet, men medan jag surrade på så fick jag i mig en macka iaf. Sedan blev det en ljuvlig varm dusch innan jag fick kura ner mig i soffan och dra på mig filten... Usch och fy när man blir så kall. 

Kommer ett vikt(igt) inlägg lite senare, men det blir så tråkigt att skriva om det så jag drar ut på det ett tag...   


Ha en ljuvlig dag!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards