Stallrosen

Alla inlägg den 28 januari 2013

Av Kerstin - 28 januari 2013 11:07

Tja, nu är man väl på banan igen. Får i mig fast föda, men det går segt!! Vågen har iaf stannat på -3 kg.. Så magsjukan gav mig en bra start efter uppehållet. Men om jag ska vara ärlig så står nog vågen på ungefär samma nu som innan alla julhelger och nyårsfirande, -1 kg kan det nog vara, är lite osäker.. Nåja, ska försöka hålla mig på banan nu igen. Det är så mycket som rör sig i huvudet nu så det är svårt att lägga in nya saker i vardagen, eller ändra på andra. Har gjort vissa förändringar, som det med hundarnas promenad. Men nu ska jag ladda om resten av veckan. Igår ringde de och skulle kommendera ut mig på ett nattjobb på min avdelning där fortfarande magsjukan härjar, men pga sjukt barn så slapp jag undan, på nåder. Jag försökte säga att jag inte var i skick att ta hand om andra än mig själv efter min sjuka, men det gills inte som orsak... Jag förstår problemet och eg hade det väl suttit fint med lite kvalltid, men när orken inte finns..


Prövade de barfotabootsen på Hero igår och de passade på längden av hoven, men blir väldigt vida både runt hoven och uppe där man ska knäppa dem, jag tror inte han tappar dem på fast och rakt underlag, men det är inget han kan ha på lerigt underlag, då kommer de nog att sugas av.. Han tyckte de var lite konstiga, men accepterade dem utan trams.


Småkillarna skrattade jag gott åt igår. De har inte haft täcke på nu på ett tag och under en tid nu så har vi tränat lite mer intensivt på att tex buga. Detta ledde till att igår när jag skulle slänga på dem täcke och böjde mig ner för att nå gjordarna så bugade de...   Jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag HAR världens härligaste och smartaste småkillar! Sullivan är "värst", han bara letar uppgifter hela tiden nu när jag hanterar honom, så söt! Curre kan tänka efter lite mer och säger jag "stå" åt honom så ställer han upp sig ist! Något jag måste lära Sulle också, hi hi! 

 

April i fjol...   


Nu ska jag samla ihop mig, skörda mina morötter på "paddan", skaffa mig en katt till i djuraffären och sedan ska jag väl ta och bege mig ut i det nollgradiga vädret, har snöat lite också...


Kramisar!

Kerstin


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards