Stallrosen

Alla inlägg den 11 januari 2013

Av Kerstin - 11 januari 2013 21:37

Var nog mer död än levande då jag körde barnen till skolan i morse, väl hemma så fick hundarna gå ut och hästar fick sitt och normalt sedan så brukar jag sätta mig med en kopp kaffe och frukost och vakna till liv själv, men i morse var det segt... Det var tunga steg och olydiga armar när jag skulle fixa till en eld. Men när den väl var igång så kröp jag in under filten på soffan och där sova jag sedan gott i 2 timmar till!! Och det bästa av allt var att jag hade inte ens ångest över det!!   Vad är det som händer med mig?! Ha ha, insåg faktiskt i veckan som gått att sova är underbart och välbehövligt. Att jag dessutom hinner med lika mkt eller till och med mer om jag är utvilad än om jag är trött och gör allt på halvfart. Att jag dessutom orkar vara den glada och positiva mamma jag eg är är ju ännu en fördel!! Dessutom kan jag tillägga att jag inte stressade på med frukosten heller sedan!! Nej då, blev en STOR kopp kaffe och jag satt kvar i soffan och bara njöt av att vara pigg!

 

STOR mugg kaffe ska det vara!!

Medan jag satt och njöt så plingade det till i mobilen, kollade av det och gissa om jag blev förvånad när det stod att jag hade ett paket ifrån Anna att hämta ut!? Hade visserligen sagt till henne att jag ville köpa hennes gamla Passier sadel, men en hög elräkning, samt lite annat satte stopp för det. Vad hade hon nu hittat på? Så nu kan ni ju gissa att det blev fart under skosulorna på mig. Ut i solen med hundarna, blev skogen en sväng idag. Dexter lyckades till och med sno en av grannarnas hundars boll på vägen utan att jag märkte det förrän vi var i skogen.   Men då hade vi ju något att leka med och på hemvägen slängde jag in den på deras gård igen. Men efter lite busande så blir man ju lite trött, så trött så man måset sträcka ut sig ordentligt, en bädd räcker ju inte långt!!

 

Sedan kunde jag bara inte hålla mig längre, for iväg och hämtade paketet!

   

Gissa vad?! Gulliga Anna hade skickat ner sadeln + en massa annat, även de lurviga benskydden som hon "snodde" mitt framför näsan på mig (ha ha, köpte av Camilla).

Tack snälla snälla Anna!!   Som vi (Anna och jag) sa tidigare; "Jag sålde en buse till henne och fick en vän." Inte illa!!

Idag var det eg rid dag för barnen, som de påpekade!! Men kylan kröp nedåt och vi hittade på lite annat ute istället. Tränade på att buga och faktiskt lite ligga med hingstarna. Vilka underbara killar att jobba med!! Fotades lite, men jag försöker redigera bilderna då bakgrunden blev så stökig så Sullivan "försvinner" i den. Får se om jag får till det, annars får det bli nya foton till veckan.

För första gången (eller 2:a om man ska vara petig) så har jag bestämt att om jag får råd och denne underbara person har tid så ska jag skicka Sullivan på utbildning! Nu har jag inte direkt pratat med vederbörande person, vi har skojat om det, men ju mer jag tänker på det ju bättre låter det.   

Tja det var min dag i korthet. Avslutar med en lapp som jag hittade när jag kom ner efter att ha duschat och barnen åkt iväg till sin pappa över helgen...  

Kan man ännat än älska dem!!

  

 


Kram och trevlig helg på er!!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards