Stallrosen

Alla inlägg under december 2012

Av Kerstin - 3 december 2012 19:16

Jaha, så var det måndag och 1:a andvent har passerat... Uj uj, nu är det nedförsbacke... Till julen alltså!   

Vi firade advent med att vakna till en kall, -15 grader, men ack så soligt vinterlandskap. Dexter fick premiär dra sparken för denna vinter, gick helt ok. Inte världes bästa före ännu.

Sedan blev det lite husbestyr innan vi drog på oss kläder och for till köpcentret för att köpa varma skor till dottern och det råkade viss följa med ett par stövlar till mig med!!    Sedan "bjöd" Ikea på julbord och jag slapp laga middag!! 

Så det var väl med ganska stor vånda jag ställde mig på vågen i morse när jag skulle vara vik(tig).. Kunde ju lägga till snöskottning och dubbla stall att sköta på lördagen och jag vet ju att Nina haft besök och Marianne varit och gottat sig i Stockholm så... Och vilken tur jag hade, snöskottningen hade gjort sitt!!   Så idag var det med lätta steg jag och hundarna tog våra promenader och stallet fick sig sin vanliga städning.

Ungarna ville ha jul här redan så in med gran och allt så får de städa och pynta bäst de vill. Så de har dammtorkat varje plats de har satt upp någon tomte eller så, toppen!! Blir bara resten kvar till mig sedan.

Men nu ska jag åter sätta fart, har lovat mig själv att ett rum ska vara så gott som helt klart idag, så det är väl bara att bita ihop då...

Trevlig måndag kväll!

Önskar

Kerstin

Av Kerstin - 1 december 2012 11:01

Ja, så var det vitt igen då. Dexter hade inte en tanke på att gå in när jag ropade på honom, matte det här är ju LIVET sa han och sprang runt runt!! 

Har grannens hästar i helgen så det var bara att skotta av bilen och bege sig bort (långa avstånd på landet   ), ut med mina och nu en sen frukost, ungarna är redan ute, den ena bär ved och den andra skottar... De har redan lekt en hel massa i snön.. Och naturligtvis öppnat 1:a luckan i legokalendrarna. 

Takplåten på stallet gick lite hårt åt under stormvindarna som va natten mot fredag, 2 plåtar som vikt upp sig.. Får se om jag hittar ngn som kan hjälpa mig med det... 

Sitter just nu och lyssnar på Darin och Astrologen, med Uggla är den ju lite satirisk, men med Darin blir det en kärleksballad, lustigt... Den käns väldigt bra att lyssna på nu iaf.. 

Hade Hero varit igång nu så hade det blivit en härlig galopp i nysnön... Men det kanske kommer fler dagar. 

Ha det så bra i snön!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards