Stallrosen

Direktlänk till inlägg 19 november 2012

Dyr/billig Walle...

Av Kerstin - 19 november 2012 22:44

Jaha, börjar väl med den dyra Walle då. Tömkörde honom idag och det gick väl helt ok. Var ett tag sedan sist så han var lite spänd för tömmarna, men det slutade bra. Han reder ut saker på ett bra sätt. Även om han blir rädd så flyr han inte, han försöker förstå och det är så bra. Det enda negativa var att han var lite "tramsig" med öronen igen idag. Men jag gör ingen affär av det, han får väl ha en dålig dag han med.

Så kom barnen hem och de skulle absolut rida. På med sadeln på en förvånad Walle och en nöjd Prins. Sonen tog Prins idag, de turas snällt om. Så skulle jag tränsa Walle och när jag drog fram luggen från pannbandet så fastnade lillfingernageln i luggen, han reagerade ju direkt och kastade upp huvudet.. Nageln gick av mitt på... AJ AJ AJ!! Just DÅ var han väldigt billig!!! Men så skötte han sig som vanligt på uteritten och jag har nästan förlåtit honom. Förutom att jag kommer på det varje gång jag kommer åt fingret. Nåja jag lär nog överleva...   

Prins skötte sig som vanligt, pigg och glad som vanligt, tycker nog det är skönt att komma ut och se något annat än hagen.

Curre fick komma ut i hagen idag. Skötte sig bra, stod på samma ställe och bockade, travade försiktigt fram och kollade underlaget innan han drog en kort galopp repa till maten och där stod han sedan.   Han är liksom bara bäst!   

Men nu är det natt mina vänner!

Kram 

Kerstin


 
 
Erika

Erika

20 november 2012 09:21

Va roligt att Walle sköter sig även om han blir rädd :)
Skönt med sån häst som inte flyr från de läskiga.
Raski är sån med som typ stannar hon kan fara iväg lite, men sen stannar hon o undrar vad det är.
Hon fryser hellre fast i marken än o fly ifrån de. :P

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Nina

Nina

20 november 2012 12:46

Men Walle då! Inte får man väl förstöra mattes fina naglar. Tycker verkligen att du ska överväga en försäljning av honom istället för Curre. Sådär kan man ju inte ha det ;)

Nej skämt åsido, så är han ju så gudomligt vacker! Ser ut som en riktig sagohäst med all man och sina vita tecken. Jag har glömt hur gammal han är? Och hur hög är han ungefär? Vet att han är c-ponny, men det kan ju variera väldigt i alla fall.

Sv: Jag förstår att du gillar Yanni. Hon är så himla vacker! Fast jag egentligen inte är någor fan av bruna hästar, så är hon den som jag oftast tänker att hon är så himla fin, av våra pållar. Hon har ju gett fina avkommor också och det är ju viktigt på ett avelssto. Men nu är hennes karriär antagligen över hos oss, vi vill ju inte ha så många hästar och ska väl inte fortsätta med någon direkt avel som det känns nu. Så till våren är det inridning och försäljning som står på agendan. Tyvärr!

http://stallskogalund.blogg.se

 
marianne

marianne

20 november 2012 15:22

man kan inte få allt vet du ;)
Hästar OCH långa fina naglar...vilka krav....

http://marresmams.blogg.se

 
Ylva

Ylva

20 november 2012 17:06

Å, fy!! Det gör ju sååå ont!!

http://www.ylvablom.se

 
Anna

Anna

20 november 2012 23:42

Klart att han var MEST dyr idag kära Walle;) Hi hi!! Vet hur det känns att bryta av naglarna...jag brukar bryta av någon varje gång jag river ur en höbal...Känns väl så där och lagom roligt när man ser blodet droppa:S Då är det ju redan gjort så att säga;)

Skönt att höra att Curre är bättre:D Kloka lilla hästen:D

Svar:Skönt att du är långledig och bara ha tagit något extra pass:) Man behöver ledigheten för att "komma ikapp" med både kropp & knopp:D

Förstår att det inte är lätt med matglada ponnyer;) Ser på vissa av ponnyerna i stallet att de är rejält runda!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Kim

Kim

21 november 2012 20:10

Hej!
Råkade ramla in på din blogg.
Började läsa, och gillade hur du skrev.
Upptäckte sen att du klickar, tummen upp :)
Och sen såg jag bilden av Walle med mössan, hmmm det där kände jag igen :)
Vi har ju "träffats" Klicker träning av häsar på FB.
Hälsningar från Kim och Nelly :)

http://varmt.bloggplatsen.se

 
Nina @ Sydney

Nina @ Sydney

23 november 2012 15:19

AJJJ!! Gör ont i magen min då jag läser om nageln din! Fy tvi vale vilken smärta. Värre än att slå tån i stolen ..
*tycker synd om*

http://stallsoder.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards