Stallrosen

Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av Kerstin - 1 augusti 2012 22:41

Blev en ridtur idag med!! Ha ha, nu ligger vi allt i! Är ju så roligt när det fungerar, tänkte säga att "och när man har tid", men det var väl att överdriva...   

Vi hade ett litet rött tema idag... Allt klär en skönhet, alltså Hero!! 

 

Observera att till och med spöt är rött!!    OCH att jag har ridstövlar på mig!!

Blev travvägen i skogen idag, den är mjuk och bra för honom. Idag mötte vi för första gången en häst där. Intressant att se hur han reagerade på det. Det var en ursnygg shettishingst, som de kör ponnytrav med. En liten kille som kör, max 10 år! Ha ha, Hero höll på att dö först gången vi möttes, fattade nog inte ens vad det var för något. Trodde han skulle bli upprörd när han inte fick följa med den, men icke, skötte sig galant! Traven blir allt bättre och stadigare, han har hittat takten, tempot och formen. Men idag var det mycket stånk och stön på honom, som sagt skritt turen i går tog i kroppen på honom. 2.a gången vi mötte ponnyn så blev han lite ivrigare att följa efter, men var ändå lätt att få ner i varv igen. 3:e gången blev han väldigt på och vi fick ta en extra väg för att kunna få ett bra avslut, men vi avslutade väl godkänt så det är inget att säga om det. Bra att möta hästar i skogen eftersom han triggas av dem.

Summan av ridturen är bra. Jag ber om lite mer och han ger det utan protester eller spänningar. Nu gäller det att hitta en balans så att jag inte bara tutar på.

   

Han är muskelfattig och har en stor underhals som ska bort. Men det kommer. Ska bli intressant att se honom om ett år igen. Ska komma ihåg dessa bilder så och se om vi kommit någon vart. Förhoppningsvis är han ett muskelknippe och jag en lite speta då!! ha ha!!

Överlag en bra dag idag, hunnit med lite hemma, skogen med hundar, barnen har fått ha sin mamma hemma. nästa vecka får jag mysa med dem hela veckan!! Tjohoo!!

Ha det bäst alla!!

Kerstin

Av Kerstin - 1 augusti 2012 09:05

... Övergår de flestas förstånd!!   I Heros fall så lyckades jag lura honom ordentligt igår. Han fick sig ett ordentligt pass utan att ens fatta det själv. Hejja mig!! När han skrittar så blir det oftast med korta snabba steg, eller korta sävliga steg. Det är ytterst få tillfällen, även om de blivit fler, som han verkligen skrittar genom hela kroppen och tar ut steget. Men igår när vi skulle ut så tog jag grannens travbana, den hade vuxit igen helt! På vissa ställen så var gräset upp till ryggen på Hero. Detta gjorde att Hero blev lite misstänksam och sänkte huvudet för att kolla vart han skulle sätta fötterna, samtidigt så var han nyfiken på den, för honom, nya vägen så han skrittade på i ett bra tempo. Men med lång hals och nosen långt nere så kunde han ju inte ta sina korta snabba steg, utan det blev långa vägvinnande steg i skritten!! Hela han fick ett ordentligt stretchpass. Och han grymtade och frustade ordentligt, HÄRLIGT!! Så många spänningar som släpper när han gör så. Hemma igen så var han mycket nöjd, stod helt avslappnad ute på gården och myste med mig innan vi gick in i stallet och maten. Sommar och varmt, javisst, men han sover inne de flesta nätterna OCH så har han börjat få kraftfoder!! Så oddsen är ungefär detsamma som en vanlig sketen dag på året. Börjar ändra sig i kroppen och det blir skor runt om nästa gång hovis kommer, så vi kan skritta ut på långa turer, det behöver han.

Barnen hade planerat ridning i går, men åska och regn underdagen gjorde att de hittade på andra saker istället. Får se hur det blir idag.

Skulle behöva lite inspiration att ta med kameran, hoppas den kommer idag..

Fick i alla fall en film på Secret när hon trimmades lite på ridbanan!! Så fina de är!! Är så glad att allt löste sig till det bästa och att hon hamnade hos den bästa. 

Nu hoppas vi på lite mer sol så vi kan åka och bada, men det ser mörkt ut.   

Kram på er!

Kerstin


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards