Stallrosen

Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Kerstin - 13 maj 2012 20:16

Slängde i mig middagen och tog en lite kortare promenad med hundarna, så jag fick lite tid över för en ridtur på Zero. Blev lite fuskborstning i dag, tiden var knapp. Men ut hann vi! Zero var lite bekymrad över att lämna Zabina ensam hemma med killarna, men han var inte svår övertalad på något vis, ropade bara lite bekymrat. Han lugnade sig relativt fort. Sedan på hemvägen fick han lite bråttom och när jag inte lät honom ila på så toga han som vanligt passagen till hjälp, men efter att ha fått gå i passage på en 15 meters volt några varv så insåg han att det var ganska jobbigt, SÅ mycket enklare att skritta... Attans matte..    Men summan av hela ridturen var naturligtvis mycket trevlig! Dock bör jag nog införskaffa nya gummiplattor till stigbyglarna, trodde det var skornas sula det var fel på, men så insåg jag att gummiplattorna är nog MINST 20 år.... Ha ha, något torra skulle jag tro!


Nu är barnen kramade och jobbet kallar!

Ha en trevlig kväll!

Kerstin

Av Kerstin - 13 maj 2012 15:14

Åhh fick precis bilder på Curres fina åring! Ska fråga om jag får lägga ut dem här. Hon har verkligen vuxit på sig är u: ett litet fullblodssto, så hon blir nog en fin d-ponny.

Fina och kloka Simms Cinzano (Curre)

Måste verkligen knäppa nya bilder på honom, han har ju lagt på sig lite och mörknat i färgen, så jä...a fin!

Tror jag ska flörta lite med Anna nästa gång hon kommer för att hälsa på Zero...   


Annars blåser det kraftigt här, huvudet värker lite väl mycket = migränvarning, var ett tag sedan nu, men som det varit sista tiden så är det nog oundvikligt, tyvärr.. Hoppas bara det är den sista innan sommaren. Ska hälla i mig lite kaffe nu och sedan gå ut till pållarna så blir det nog bra.

Ett litet frö började gro i min alldeles för fullsmockade hjärna i natt, tänk om... Kanske... Tja, vi får se, lite tidigt än.. Skull kunna fungera, eller inte...

Tja, roligare inlägg än så här blev det inte idag, inte ännu iaf, kanske kommer det ett till under natten, beror på vad jag hinner med.


Kram på er!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards