Stallrosen

Alla inlägg den 17 april 2012

Av Kerstin - 17 april 2012 21:56

Nej, ingen panik, men nu har jag några på G som verkligen kan vara något för mig. Känns så roligt. Ska boka tider för ev provridningar nu och så får vi se vad känsla och plånbok tillåter. Ganska lustigt med en av dem, då jag för flera månader sedan tittade på den via en annons sida. Och nu helt plötsligt så visar det sig att den tillhör en kompis till min kompis!! Hur liten är inte världen ibland! Så är även faller för en av de andra pållarna. Och den 3:e tillhör en som jag nyss skapat en kontakt med, men det känns tryggt. Det bästa är att alla dessa vet verkligen vad jag vill ha och bör ha, så snälla, håll tummarna. Kan ju säga så mycket att en av dem är en riktig sagohäst i mina ögon sett!! Skulle jag få äga den så kan jag dö lugnt (om ca 50 år...).

Snacka om energi kick man fick efter det samtalet!! Phu! Tur det, eftersom jag ska vara vaken länge nu. Hela natten, sedan ska jag få vara med på ett vad jag kan tro bli ett mycket intressant föredrag i 4 timmar, sedan är det utvecklingssamtal med sonen. Och då har jag bara hunnit vara hemma en sväng och släppt ut hundar och hästar på morgonen, så jag har allt med stallet kvar. Tjohoo!!! Kommer att somna ovaggad i morgon kväll. 

Mina barn blev hemma från skolan idag och precis när jag vaknade så blev jag uppringd av sonens kompis mamma, som frågade varför hennes son kom hem?! Tja, svarade jag, mina barn har varit hemma idag. (Anser inte att jag ska behöva förklara varför för henne). Jaha, fick jag till svar, men han skulle ju till er! Ja, svarade jag åter, men mina barn har inte varit på skolan idag. Tyst i luren... Men han skulle ju vara hos er idag, kom det.. Jag kände en lätt förvirring, vad ville hon, skulle jag åkt in och hämtat honom ändå eller vad?? Svarade bara än en gång att barnen varit hemma och att jag kunde inget göra åt det. Fick ett Nähä, till svar och ett hej då... Fortfarande lite lätt förvirrad... Kanske borde jag ha ringt och sagt att barnen var hemma, men det är det aldrig någon som gör om min son ska följa med hem och de är sjuka. Det är väl sådant barnen märker under dagen. Enda gången jag brukar be föräldrarna ringa är om jag tex tagit på mig jobb eftersom jag vet att barnen inte kommer hem, för då är det bra att veta, annars är det väl bara kul att få hem dem. Ja ja, inget som jag ska ödsla mer energi på.


Nu har jag inte tid med det här mer för dagen.

Kerstin


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards