Stallrosen

Alla inlägg den 16 april 2012

Av Kerstin - 16 april 2012 22:08

Prövade att klicka in Sullivan idag. Var ju som väntat inga problem. Han fattade direkt! Han fattade till och  med lite för bra, för när jag tog undan "targeten" bakom ryggen så gick han bakom mig och "duttade"!!   Tja vad ska man göra, var ju bara att klicka och så kom lill nosen fram och fick en godis, in bakom ryggen och "dutt", klick och godis!! Underbar liten kille!   De andra skötte sig också bra. Fattade direkt. Curre kunde jag gå ett snäpp längre med och till och med pröva att gå med sänkt huvud (lång och låg helt enkelt). Så klok kille det där!! Curre har ju kommit lite längre i sin utbildning och är mer mogen mentalt så jag vågade pröva, annars ska man ju ta det lugnt, inte forcera. Fröken Z fick vila idag, imorgon kommer sonens kompis och ska provrida, blev lite fundersam när jag pratade med hans mamma, lät som om hon trodde han kunde rida regelbundet här om det nu skulle vara så att han gillade det... Hmmm, bedriver ingen gratis ridskola, ingen ridskola över huvudtaget, men det får vi ta sedan, kan ha missuppfattat. Tycker det är helt ok att barnen har med sig kompisar hem och visst får de rida ut en sväng om allt stämmer, men där slutar nog min tolerans eller hur man nu ska uttrycka det. Har blivit lite bränd på det. Har haft folk som ridit både Prins och Sydney (och andra hästar jag haft)eller frågat om de får, men så snart man tycker att de kan köpa en spånbal eller iaf en morotspåse så ser/hör man inte röken av de något mer, men då får det vara. Sedan finns det andra som hjälper till om de kan och då är det ok. 

Uppdatering ang Tant Röd så går det strålande, hon får guldstjärnor varje dag!! Underbart att höra!!

Avslutar med lite skrutt bilder...

Man får ner en hel del i en Hööks påse...

Ett barn tex...

Och så njuter somliga av den sista snön...

   

Ett bra sätt att svalka sig efter ett hopp pass..

Oskarp bild, men det får ni ta!

Kram på er!

Nu ska jag kolla vad ni gjort i helgen.

Kerstin 



Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards