Stallrosen

Alla inlägg den 2 april 2012

Av Kerstin - 2 april 2012 22:15

Blev en hästdag idag.. Försten ut var Sullivan som fick följa med mig när jag gick med hundarna i morse. Trodde han skulle skrika efter de andra, men inte ett ljud förrän vi var nästan hemma igen. 

Hej, vem är du?? Ska du också med??

Sullivan ju lite problem med att backa ut ur transporten, han är ganska ovillig till att backa över huvudtaget om jag tänker efter. Så under vår promenad så gjorde vi regelbundna stopp och back ett steg till att börja med och det slutade med att han både kunde backa upp och ner för en kort brant backe i skogen!!

   

Vackra guldpojken min!!  

Vi tränade även lite sidförande och framåtdrivande, samt att han fick gå på en stor volt där det fanns plats för det. Naturen är ju så inbjudande och just naturlig för dem. Nästa gång ska vi gå lite mer off road, kliva över stock och sten.    

Läskigt underlag...

Efter Sullivan och hundarna kommit hem blev det lite stallfix och mys och fix med Curre och Walle. Lunch och hämta son på skolan, mellis och sedan var det dags för Zabina och Walle egentligen, men eftersom jag lånat ut Walles sadel och det är lite vanskligt för sonen att rida barbacka på honom redan så fick Prins ställa upp. Barnen är införstådd med att han ska bli en glad pensionär och tycker det känns ok, bara de får fortsätta "leka" med honom från backen och det får de ju. Pyssel och sådant blir man aldrig less på.

 

Finaste killarna tränar lite..

 

Och så sötaste tjejerna...

Sullivan verkade lätt intresserad av en viss tös idag...

Hon är dock inte det minsta intresserad.. Än..

"Tro om man kan nå om jag sträcker ut tungan allt jag kan...."  

Och Dexter då...

Tror han ska ut och snorkla eller något sådant..


Ha det så bra mina vänner!

Önskar

Kerstin 

Av Kerstin - 2 april 2012 08:07

.. Inte vet jag, men jag har bett dem ta reda på när och vem som bokade in mig i lördagsnatt.. Still no answer...

Men inatt och i morgon natt vet jag att jag ska jobba i alla fall. Några tråkiga minusgrader här och snön ligger kvar. Började tok snöa igår em så jag fick gå och ta in pållarna lite kvikt. Vår ädla fina fröken Z hade ju bara ett tunt täcke på sig och de andra var ju utan, blöt och kall snö gillas inte. Först till grinden var den känslige, full pälsade shettisen Prins.. Men där tror jag mest att det vara vetskapen om att det brukar ligga mat inne om matte ropar på alla hästar.   Angående Prins så har ett beslut sakta börjat växa fram, vet inte om det kommer att hållas benhårt, men det här blir nog sista sommaren han kommer att ridas. Han kommer att få följa med som handhäst i fortsättningen, för han behövs säkert som moraliskt stöd för de yngre förmågorna och vi kommer nog att köra honom istället. Inte för att mina barn är för tunga för honom, de väger runt 25kg, så det är inga problem, men jag bara får den känslan av att det räcker nu. Han har gjort sig förtjänt av att ha det gott nu, sista 10-15 åren...   Han kommer ju knappast bara gå i hagen utan som sagt, kommer ju att följa med som handhäst istället och ev köras lite lugnt. För motion och stimulans behöver han (och alla andra ponnyer/hästar). Och eftersom små killarna ska köras in så småningom så kan ju Prins nya uppgift vara att lära barnen att köra! För även här är han ju en klippa.

 

Det bästa vi har!!  

Tycker ni jag tänker tokigt eller klokt eller inte alls??? Prins är körd och riden sedan tidig ålder, han har sprungit på ponnytrav och burit ryttare i hela sitt liv. Han har haft ett bra liv, blivit älskad och omskött på bästa sätt av alla. Men vore det inte på tiden han fick slippa bära någon på sin rygg, bara följa med och ha skoj, han älskar ju att gå som handhäst, het som attan då!!

Ha det gött!!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards