Stallrosen

Direktlänk till inlägg 25 mars 2012

Migrän from HELL!!

Av Kerstin - 25 mars 2012 09:30

Rdan i torsdags så kände jag att det var migrän dax igen och på fredagen blommade den ut, men redan på fredag kväll så började den släppa till min förvåning och glädje. Blev utringd på jobb fredag natt och for iväg, efter tolvslaget så var det kört igen... Sakta så kände jag hur den tog om. Och strax före sju när dag personalen kom stod jag hulkande redo med väskan i handen, lämnade rapporten och ilade ut därifrån. Landade i sängen strax efter sju och klev upp nu i morse strax före sju... Tror att jag kommer att få behålla frukosten, har fortfarande ONT, ansiktet har ingen känsel.. Missade dotterns talangjakt igår. Det är väl det mest retsamma. Så till veckan blir det besök hos farbror doktorn.. Så här kan jag inte ha det...

Har nu efter nästan 2 timmar fått i mig en halv tallrik yoghurt och en smörgås, samt lite juice. Hoppas få behålla det..

Nu ska jag se om jag orkar ta tag i stallet, blev ju inte så välgjort igår..

Ha det!

Kersitn

 
 
Erika

Erika

25 mars 2012 11:04

Usch va jobbigt med migrän. :/

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Anna

Anna

25 mars 2012 15:57

Åhhh!! Kära vän hoppas att resten av helgen blir bättre och att du får BRA hjälp av läkare under nästa vecka!!! Måste vara otroligt jobbigt att både ha så ont och må så där!! Känner igen kvälvningarna...har haft det ofta både på jobbet och när jag åkte hem från jobbet senaste månaderna innan op. Tur att det har gett med sig för mig nu:)

Svar:En av fördelarna med en brun häst;) Hi hi!! Man kan "nästan" ta vilken färg som helst!!!

Håller helt och hållet med!! Man ska ha kul både i stallet och när man rider:D Är så tacksam att jag fick det så bra med T på "gamla dar";) Man är ju ingen ungdom längre:O Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

25 mars 2012 16:04

Svar:Det ska regna/snö här imorgon igen:( Hoppas att det är sista gången för året!!!

Det lät inte riktigt bra med känselbortfall i ansiktet:O Hoppas att det händer någonting hos läkaren nu!!!

SKÖT OM DIG OCH KRYA PÅ DIG KÄRA VÄN!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

25 mars 2012 19:50

Usch, för migrän...

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
Mia

Mia

25 mars 2012 19:54

SV: Ucchh, jag har aldrig haft migrän vad jag vet. Och jag vill inte ha det heller!
Krya på dej!

http://miawetterstrom.blogg.se

 
Annica

Annica

25 mars 2012 20:14

Inte kul med migrän...och det är läskigt när man får känselbortfall :( Hoppas du får hjälp.

http://annicastjarnlof.blogspot.com

 
nina liljedahl

nina liljedahl

26 mars 2012 16:43

Men hade vi inte diskuterat det där med att söka läkarhjälp redan för rätt länge sedan när du hade migrän i flera flera dagar?!? Det var du, jag och alla andra av dina bloggläsare (typ) och vad jag kan minnas så var vi överens om att du skulle gå till vårdcentralen redan då. Rätta mig om jag har fel ;-)
Skämt åsido........stackare! Det där lät inte alls som någon hit. Hoppas nu att du får hjälp av läkaren så du inte behöver genomlida det där ännu fler gånger.

http://stallskogalund.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards