Stallrosen

Alla inlägg den 23 mars 2012

Av Kerstin - 23 mars 2012 13:44

"Det ska vara roligt att rida, ridningen bör ge glädje. När resultatet styr om vi har roligt eller inte undrar jag hur det har kunnat bli så. Nej, en uppmaning till mig själv och alla där ute. När det känns tufft och du blir ledsen för att det inte går så bra, kom ihåg kärleken till hästen och de goda vännerna i stallet. Om inte träningen är lustfylld, byt tränare. Om du inte har goda vänner i stallet, byt stall. Om du sällan eller aldrig är nöjd med din häst, rannsaka dig själv, det är bara du som ryttare som kan förbättra eller avsluta relationen. Men vi ryttare skulle ju i och för sig kunna byta hästar med varandra, för det komiska är att vi vet ju alltid hur andras hästar skall ridas, att vi inte kommit längre med vår egen häst är ju för att den är så svårriden och speciell! :-) Jag älskar hästar och jag rider för att det ska ge mig ny energi och värdefull motion. Om min hobby inte ger mig detta så är det ingen mening att hålla på, och med handen på hjärtat så ger mig min svårridna och speciella häst mig precis det, så jag tror jag fortsätter ett tag till!   Den här bilden fyller mig med kärlek, hoppas denna lilla ryttare får ridningen som sitt framtida fritidsintresse, och att det är en källa till glädje och gemenskap genom hela livet!

 


av Ann-Sofie Nilsson

genom

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards