Stallrosen

Alla inlägg den 20 mars 2012

Av Kerstin - 20 mars 2012 20:21

Som vanligt så gör jag tvärt emot och helt fel, men kanske blir det bra ändå... Sonen hade bestämt att han skulle rida "sin" Curre idag. Jag var inte riktigt pigg på det eftersom jag var ensam hemma och inte hade någon som kunde hjälpa mig att hålla Curre och barn. Curre ÄR snäll, men han har reagerat på ryttare i början så jag vill inte riskera något. Sonen är ju något längre och något tyngre än dottern. Samt lite yvigare i sina rörelser på hästryggen. Så varför riskera något.

Istället så sadlade vi på Walle.

 

Han har haft större ryttare på ryggen och är trots allt trygg med mig och har inte visat samma bus tendenser som Curre har. Ungarna säger inte emot utan hängde glatt med. Först ut var dottern.

   

Det var inga problem, jag hade gått runt lite med Walle på gården och vägen först för att kolla av honom. Vägen tinar ju och vattenpölar och hål kan ju vara farliga. Men inte enligt Walle! Finaste killen!

 

Mys med matte.

Naturligtvis så började vi inte med pallen!!   Jag må vara stollig, men vett finns kvar.  Efter lite matte mys så var det dax för sonen att hoppa upp. Walle blev lite fundersam och gick åt sidan några gånger när jag skulle slänga upp sonen, men sedan gick det bra. Man måste ju faktiskt få kliva upp och av flera gånger om man vill.

 

Sonen skötte sig utmärkt när han red. Kröp ihop lite i början så inte Walle skulle bli orolig över att det kom en ny längre ryttare på ryggen, satt helt still och bara kliade honom på manken. En naturbegåvning!   

 

Pallträning även här. Bra för balans och trygghet.

 

Sedan var han ju tvungen att kolla in den själv också.

Och som avslutning så måste jag ABSOLUT lägga in dagens bästa bild, enligt ungarna!!

 

  Vet inte vad som hände med den, men lite cool blev den allt.

Kram på er!

önskar

Kerstin och gänget!

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards