Stallrosen

Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

Tänk att jag alltid är först...

Av Kerstin - 27 februari 2012 08:32

   Har funderat och ifrågasatt alla dessa schabrak, täcken och kläder med antibakteriella egenskaper, ja det finns ju  till och med schabrak med uv skydd. Det måste ju försvinna när man tvättar?! Nu ska jag erkänna att jag har några sådana schabrak, inköpta på någon rea, inte för den egenskapen, utan för jag tyckte om dem. Men i Ridsport finn nu en artikel om just detta och vilken miljöbov det är!! Dessa medel som finns i dessa artiklar är ju inte bara en fara för miljön, utan även bakterierna blir ju resistenta!! Så snälla TÄNK ER FÖR nästa gång ni köper ett underställ, schabrak eller vad det nu kan vara!! För som de skriver i artikeln, "Det är vi som konsumenter som kan påverka genom att inte konsumera dessa artiklar."

Annars har helgen varit bra, ångesten angående Secret har släppt helt. För henne med, jag berättade för henne att hon skulle flytta och hon drog en suck (av lättnad?!   ).

 

Hon kommer att bo kvar hos mig en månad ungefär, sedan kör jag henne eller om hon åker lastbil, får väl se om hon vill bli lastad... Har ju vänner dit hon ska så en resa dit vore trevligt på alla vis. 


Så jag ska väl börja titta mig omkring igen, men ingen panik. Jag funderar på ett sto, för balansen (2 valacker, 2 hingstar och 2 ston), ying och yan   , feng shui, ni vet....   Balans och harmoni, men som en klok vän sa, köp en valack, lugn, trygg och säker.... Jo.... Då blir fröken Z ensam och speciell, det gillar hon.   Ju mer jag tänker på det, desto bättre är det faktiskt med en valack. Kan ju tex inte rida ut med barn och hingstar på ett sto.. Jag kan inte ha med mig hingstarna som handhäst om jag rider ett sto... Det är ju toppen att kunna rida ut med en handhäst, då motionerar man 2 samtidigt, samt att de får röra på sig på ett annat sätt än när barnen rider. Gäller att tänka till nu..

Hoppas er helg varit lika bra!

Kerstin


 
 
nina liljedahl

nina liljedahl

27 februari 2012 13:16

Tänk att du redan har sålt Secret nu. Det gick sannerligen snabbt. Det blir nog riktigt härligt för henne att bli avelssto igen.
Såklart att du ska ha en valack nästa gång.....det är bara att läsa vad du själv har skrivit här ovan, så inser du att det är det enda rätta :-)

http://stallskogalund.blogg.se

 
Erika

Erika

27 februari 2012 15:01

Skönt för dig att de löser sig med Secret. :)
Måste kännas som en lättnad eftersom det inte klickar mellan er.

En valack låter klokt i och med dina hingstar. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Emma

Emma

27 februari 2012 17:32

Hur ute är jag då? Har helt och hållet missat dessa produkter, men kanske lika bra det då, med tanke på att jag vill vara rädd om miljön. :)

Låter helt klart som att en valack ändå skulle passa in bäst. Men så är det allt det här med hjärtat också. :)

http://www.stallpäärni.se

 
Anna

Anna

27 februari 2012 22:23

Vad härligt att det har löst sig så snabbt med Secret!!! GRATTIS!!!

Du är så välkommen att hälsa på hos oss:D

Så klart du ska ha en valack;) Hi hi!!

Svar:Det gjorde jag med när jag jobbade dagtid!!! Och inte tänkte man på att det var mörkt...man bara red;) Hi hi!! Då var det lyx att kunna rida på dagen:) Idag är det tvärtom...vill helst bara rida på dagen när det är ljust:D Tänk hur man förändras...

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards