Stallrosen

Alla inlägg den 27 februari 2012

Av Kerstin - 27 februari 2012 19:29

Förkylningen håller i sig, men hundarna fick sig en tur på nära på 2 timmar i skogen, solen sken nästan hela tiden. Var helt ok, fast vi fick plumsa sista biten hem. Sedan var det stallfix på schemat. Snabbt gjort, har renliga hästar. Däremot ser jag att hagen skulle behöva mockas, får börja ta tag i det nu i veckan. Klo klipp och lite tovor som skulle bort på Dexter innan det blev lite lunch för mig.

Ungarna kom hem och det blev lite mellis, jordgubbar!!! MUMS!! Sedan blev det en massa slöande framför datorn. Skulle ha jobbat i natt, men tog bort det.

Ut för att ge hästarna vatten och passade på att slänga in bollen åt dem... Fröken Zabina vet ju precis vad som ska göras och tog kommandot över bollen.

   

Men hon är ju en lekfull liten fröken och ville naturligtvis bjuda in de andra till lek.

 

Kom igen då, så här gör man!

Både Walle och Secret drog iväg när Zabina sparkade iväg. Fin passage på Secret.   Men nyfikna var de allt och Walle tog mod till sig och ville så gärna ge sig in i leken, men nja...

Tog bort den stora bollen och slängde in den lilla istället, det var bättre sa Walle. Zabina hittade naturligtvis handtaget direkt på bollen och lyfte och kastade iväg den. Smart och lekfull liten fröken vi har!

Prins stod i tryggt förvar nere vid höbollen, bäst att passa på att äta när det är hästfritt..

 

Vet inte om det var vädret eller om min kamera börjat tackla av, får inte samma skärpa längre i bilderna och sämre ljus i bilderna..  

Blev inte så mycket mer gjort idag, orken är inte på topp, men i morgon är barnen lediga och vi ska ut och grilla lite, vi hade tänkt hinna rida innan, men eftersom jag ska jobba natt så tror jag det blir lite sovmorgon, så vi får se om det blir före eller efter.

Ha en trevlig kväll!

Önskar

Kerstin

Av Kerstin - 27 februari 2012 08:32

   Har funderat och ifrågasatt alla dessa schabrak, täcken och kläder med antibakteriella egenskaper, ja det finns ju  till och med schabrak med uv skydd. Det måste ju försvinna när man tvättar?! Nu ska jag erkänna att jag har några sådana schabrak, inköpta på någon rea, inte för den egenskapen, utan för jag tyckte om dem. Men i Ridsport finn nu en artikel om just detta och vilken miljöbov det är!! Dessa medel som finns i dessa artiklar är ju inte bara en fara för miljön, utan även bakterierna blir ju resistenta!! Så snälla TÄNK ER FÖR nästa gång ni köper ett underställ, schabrak eller vad det nu kan vara!! För som de skriver i artikeln, "Det är vi som konsumenter som kan påverka genom att inte konsumera dessa artiklar."

Annars har helgen varit bra, ångesten angående Secret har släppt helt. För henne med, jag berättade för henne att hon skulle flytta och hon drog en suck (av lättnad?!   ).

 

Hon kommer att bo kvar hos mig en månad ungefär, sedan kör jag henne eller om hon åker lastbil, får väl se om hon vill bli lastad... Har ju vänner dit hon ska så en resa dit vore trevligt på alla vis. 


Så jag ska väl börja titta mig omkring igen, men ingen panik. Jag funderar på ett sto, för balansen (2 valacker, 2 hingstar och 2 ston), ying och yan   , feng shui, ni vet....   Balans och harmoni, men som en klok vän sa, köp en valack, lugn, trygg och säker.... Jo.... Då blir fröken Z ensam och speciell, det gillar hon.   Ju mer jag tänker på det, desto bättre är det faktiskt med en valack. Kan ju tex inte rida ut med barn och hingstar på ett sto.. Jag kan inte ha med mig hingstarna som handhäst om jag rider ett sto... Det är ju toppen att kunna rida ut med en handhäst, då motionerar man 2 samtidigt, samt att de får röra på sig på ett annat sätt än när barnen rider. Gäller att tänka till nu..

Hoppas er helg varit lika bra!

Kerstin


Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards