Stallrosen

Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Kerstin - 19 februari 2012 22:11

Började med att sova ut!! Brukar ju som sagt inte sova så länge när jag gått av, men något är annorlunda nu, sover som en stock och låter mig själv göra det också. Fikade lite med familjen innan de drog på bio. Själv pallrade jag mig ut till stallet för att pröva rida Secret och göra det vanliga stalljobbet. När jag hade Secret på gången så rasade det för fullt från stalltaket, mitt framför näsan på henne. Tror ni hon brydde sig?? Nix, stod som ett ljus och tittade helt lugnt, klart hon hoppade till lite, det gör man ju när det bara kommer, men inget mer. Jag blev lite imponerad av hennes lugn och väldigt glad, kanske det skulle bli en trevlig ridtur trots allt! Kelsjuk var hon med. På med rid kittet, hon fick till och med på sig New Dawns gamla vita benskydd, de är ju lite korta, men, men.. Hade ju tingat ett par, men....    Vi var så stiliga när vi gick ner till hagen/ribanan. Longerade henne först och hon gick as kalas bra!!! Bara positiva tankar nu! Satte upp, stod som ett ljus, stod helt still när jag satte på min handskar, 2 travhästar kom travandes förbi, hon tittade bara, vi skrittade iväg helt lugnt, duktig tjej!! 20 meter senare så var det "krig", jag hoppade av i ren självbevarelsedrift, arg som ett bi!! Upp till volten där linan låg, kopplade på den och ut på volten med henne. Sedan fick hon galoppera och galoppera och galoppera, hon bad om att få sakta av, men jag lyssnade inte på det, varför ska jag det??!! Jag var säkert väldigt oschysst mot henne, men vet ni vad, det skiter jag högaktningsfullt i. Som man bäddar får man ligga.   Hade tänk hoppa upp på henne igen efter det här. Men till saken hör att när jag gick ut så var det sol och plusgrader, så jag hade bara väst och en tröja, efter vår "dust" så började det tok snöa, stora blöta flingor på tvären. Vi blev båda dyngblöta direkt. Så vi gav oss, återigen takras, inga som helst reaktioner. Hon är ju egentligen inte dum (vilket jag eg inte tycker någon häst är i vanliga fall, men ni som har lite vett i huvudet förstår mig, ni andra får ha överseende med mitt ordval), men VARFÖR måste hon ha dessa "fasoner". Ont i kroppen, ok, trauma, ok.. Rom byggdes inte på en dag, men nog fasen fick de dit en byggsten i veckan i alla fall.

Under natten så hittade jag iaf en dressyrsadel som jag tror kan passa henne, fick den till mkt bra pris och i samma sekund jag klickat iväg mailet om att jag skulle ha den så kommer ett mail från en, vad det verkar, seriös köpare på henne. Tja vad säger man....

Nu ska jag sova på saken..

Kerstin

Av Kerstin - 19 februari 2012 00:19

Började blåsa mitt över dagen här och senare på kvällen så kom det även snö. Då graderna låg runt nollan så blev det snabbt blött på hästarna. Så jag bestämde att alla skulle få sova inne i natt. Småkillarna stod ändå och ruvade under ett träd, vet inte varför de inte går upp till vindskyddet.. Knasar.. Curre såg iaf överlycklig ut när jag tog in honom och stängde igen dörrarna, Sullivan vara lite mer skeptisk, men så såg han att det fanns mat och ingen snö eller blåst så när jag kom tillbaka efter en halvtimme stod båda killarna och halvsov där inne.   Walle flyttar ju in i stallet när det blir så här, så han var nöjd han med. 

Jag som inte direkt är någon stor konsumet av täcken, köper det hästarna behöver och så är det bra (iaf när det gäller ute täcken), De täcken New Dawn hade var ju nästan alla 10 år!! Nu i vinter, så har småkillarna massakerat 3 täcken!!! Trött man blir på dem, men nu får de klara sig, snart dax för regntäcken, så inte får de några nya fina vintertäcken nu i vår iaf... 

Blev lite tårta idag och en massa kaffe. Men konstigt nog så är jag faktiskt lite trött, redan!! Och har hela 7 timmar kvar!!   Går nog bra, det med!!

Ha en toppen kväll!!

Önskar

Kerstin 

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards