Stallrosen

Alla inlägg den 11 februari 2012

Av Kerstin - 11 februari 2012 15:18

Prövade sadel på Secret idag, den gillade hon INTE!! Hon blir som en utförsbacke direkt och otäck att sitta på. Bara att hoppa av och ta henne på lina istället. Skulle eg inte lina henne efter Annas besök, men eftersom jag är mån om mitt liv så fick bli så. Som tur va så var hon visserligen pigg och bockade en del, men ändå sansad. Glad måste man få vara. Traven var annorlunda, minst en meter kortare i kroppen, ett helt annat kliv, både fram och bak. Dallrade bra på rumpan och ryggen när hon rörde sig och galoppen... Helt annorlunda!! Förut har ju galoppen på lina varit lite vansklig, nära på att gå omkull vilket gör att hon väljer att inte galoppera. Nu var den rund och fin. Klockrena byten när hon kom i obalans, vilket bådar gått för framtiden.   Kunde även bära sig i fel galopp på volten, vilket hon inte kunde förut, då slog hon över till korsgalopp eller bröt av direkt. Naturligtvis så ska de inte gå i fel galopp eller så, men i detta fall så tyder det ju på att hon fått mer balans i kroppen, vilket är bra!

Nu ska jag skjutsa dotter till kompis och sedan är det väl middag innan tuppluren innan jobbet...

Natt natt på er!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards