Stallrosen

Alla inlägg den 4 februari 2012

Av Kerstin - 4 februari 2012 20:55

Så vad ska man göra när graderna kryper ner, ner och ner... Jo, man pussar och kramar lite istället...

 

Dagens bästa, Walle och dotter  

     

Sullivan och Curre..

Men visst har vi njutit av solens bleka strålar också..

 

Snöskottning..

Och så en vovve som inte kan hålla sig still...

 

Jag flyger!!


Nu kollas det på melodifestivalen..

Ha det..

Kerstin

Av Kerstin - 4 februari 2012 10:20

.... Över hur det kommer sig att vi haft sådan tur att få en ponny som Zabina i vårt stall. Ni som läser detta har inte en aning om hur fin och duktig denna ponny egentligen är. Hon är ingen "vanlig" ponny. Jag har sett bilder och film på när Jennifer red henne och det är en RIKTIGT bra ponny, jag har tömkört henne ganska mycket och det är en underbar känsla!! Den här ponnyn i stort format och jag lovar att jag aldrig klivit av missnöjd någon gång!! En sådan här ponny är en sådan som borde ha hamnat hos en duktig, tävlingsambitiös tjej/kille, som tagit tillvara hennes talang. Men istället hamnar hon här.  I ett litet stall, men barn som tycker det är lika kul att skritta i skogen, som att gå över pallar, som att åka till ridhuset och "träna". Frågan är ju om Zabina någonsin kommer att få visa sina talanger på tävlingsbanan eller om hon bara blir en lurvig ponny som busar runt i skogarna.

 

En sak är säker i alla fall, älskad är och blir hon hela tiden och vad som än händer.

Lilla söta Sockertoppen var ju också en sådan pärla, grundutbildad, med en gång utöver det normala. Och ändå hamnade hon här. Jag är evigt tacksam för att denna underbara hästägare säljer med hjärtat och inte bara är ute efter att tjäna pengar.

Curre är också en talang, som jag är säker på att han kommer att ligga över det "normala", men med honom är det ju en annan sak, han var 3 år när han kom och hingst med skapliga poäng, han kan fylla ett annat syfte.

Så vart vill jag komma, inte en aning egentlige.. Tappade nog tråden..   Jodå, jag kan få lätt ångest när jag läser om alla talangfulla unga ryttare och föräldrar som tränar och tävlar och här står vi med kanon ponnyer som bara går och skrotar i en hage, får massor med kärlek, lite bus och mat. Är livet rättvist mot dem, eller gör vi dem orätt när vi inte utnyttjar deras talanger fullt ut? Ska jag leta rätt på någon duktig liten ryttare som kan få ta del av dem, tävla dem eller ska vi fortsätta ha dem som vi har. Gömma dem i skogen, njuta av dem, leka, träna och busa som vi gör, att ta dagen som den kommer och se vart vi landar. Jag vet att jag skrivit tidigare och frågat vad är en för bra häst och det här är väl egentligen samma fråga... Men vad är egentligen bäst för hästen?

Läste nu något om att någon djurrättsorganisation skulle jobba för att tävlingar inte skulle få fortsätta, hästarna var inte skapta för det eller vad det nu stod. Snälla... Det finns djur som har det sämre än tävlingshästar, hjälp dem istället. Hjälp tilla tt utbilda och sprid information så de som köper ett djur, vilket det än må vara vet vad den ger sig in i.


Idag biter det i kinderna och vi eldar redan för fullt. Vi får se vad dagen har att erbjuda.

Ha det så bra och klä er ordentligt!

Svamlar

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards