Stallrosen

Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Kerstin - 3 januari 2012 18:53

Kom ju på att jag inte kommer fram i skogen här ovanför och vill inte ge mig ut på vägen med röda faran än. Så det fick bli lite lek med små killarna istället. Först ut var Walle, lite fundersam varför han skulle in och de andra gå kvar i hagen, men inget trams eller stress. Walle är en VÄLDIGT klok ponny och visar man bara honom vad man vill att han ska göra så gör han det, även om han kan tycka att det är lite läskigt. Men vi tränade lite trånga utrymmen idag, slalom mellan tunnor, gå åt sidan och gå på mattan samt pallen. Kunna stanna när jag ville så han inte bara "rusar" igenom uppgifterna, MYCKET bra!! Som sagt väldigt klok ponny, riktig kul att jobba med. En annan bra egenskap han har, är att han inte springer över en, även om han blir rädd. Han hinner liksom alltid se sig för ändå. Det är ju inte jag van vid direkt...  

             Som avslutning så fick jag peta med "pinnen" (som jag för övrigt inte förstår varför den ska vara så tung, orkar ju knappt hålla den med min högerhand, blir longerpisken i fortsättningen, eller dressyr spöt) på öronen och benen utan problem, han som är SÅ rädd om sina öron.

Sedan var det Curres tur... Säger bara en sak, COOL kille!!

 

   Tittade på pallen som mattan låg på och frustade; "DEN tänker inte jag sätta min hov i närheten av, bara så du vet!" Så såg han att jag klev upp på den och vips så stod han där och kollade sig omkring. Han är guld värd denna kille. De andra hästarna kom i full fart i hagen och sprang runt, men han hade hela tiden fokus på mig och gjorde det jag bad om. Blir bara mer och mer förtjust i den här killen! Kommer att bli svårt att skiljas när den dagen kommer.

Sullivan var lite mer fundersam och gick bara med på att sätta upp 3 av sina 4 hovar på pallen med mattan, man vet ju aldrig, men resten skötte han galant.

 

Men så är han ju min guldgosse också...  


Nej nu ska ungen ha datorn så det är väl bäst jag delar med mig, går ut till mina älskade 4-benta istället.

Ha en bra kväll!

Kerstin

Av Kerstin - 3 januari 2012 10:07

Tro om man ska sadla på röda faran idag... Regnet i går övergick så småningom till blötsnö och idag skiner solen, ca -1 grad och lätt skare på snön. Bara någon cm snö, men tillräckligt för att de inte ska behöva halka omkring. Skönt.

Har äntligen fått igång Spotify på datorn och det är ju toppen, musik som bara rullar på! Gillas! Sedan skulle jag försöka logga in på Stayfriends och kolla på gamla klasskort, men tydligen är inte Kerstin ett giltigt förnamn, så jag kom inte in?!   Så nu har jag väckt barnen också, nästan halv 11!!! 

Ha det så bra så hörs vi lite senare!

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards