Stallrosen

Direktlänk till inlägg 9 december 2011

Fått en "fröken" som läser mina inlägg..

Av Kerstin - 9 december 2011 07:42

Härligt med nya läsare. Och jag får väl börja med att be om ursäkt för mina fel och brister inom stavningen och annat inom det svenska språket. Skyller inte ifrån mig det minsta, borde naturligtvis läsa och korrigera det jag skriver, men tyvärr gär jag sällan det. Ibland lyckas man inte trycka ner rätt tangent och ibland så är det nog bara att jag inte ser felen när jag läser igenom. MEN om det nu retar upp någon så till den milda grad att man måste göra 3 olika kommentarer så kanske den 15-åringen har mer problem än mig.    Nåväl, till alla er där ute, FÖRLÅT, men det kommer att upprepas. Jag personligen har inga som helst krav på er läsare eller er andra som bloggar, gillar er precis som ni är, annars skulle jag inte återkomma till era bloggar, dessutom så vågar jag skriva ut vem jag är.   Men så är jag ju vuxen också, eller är jag det??!! Åh, nej, nu blev det fel igen, eller kan man ha både frågetecken och utropstecken, hjälp hur ska det bli......  


Kunde inte låta bli så här på morgonen, ber om ursäkt... 


Jaha, 25 timmar innan man får lägga huvudet på kudden igen då, som tur är så har grannen lovat fixa med hästarna i dag så jag spar in lite tid där. Får se vad knät tycker om att stå/gå en hel dag i butiken, i onsdagskväll kände jag av det efter någon timme. Får ställa mig på lagret och packa upp varor, eller ta med stolen rättare sagt och sitta där  . Nej då, det kommer att gå bra.

Magen är mätt fortfarande efter gårdagens julbord, hu vad man äter... Blåst, snöblask eller om det till och med är regn som kommer ner från den mörka himlen, trist....

Sitter och laddar hem bilder från min zoomin sida. De var snälla och öppnade den några dagar så jag kunde ladda hem mina bilder, de flesta försvann ju när datorn kraschade!! Super snällt av dem!   Försökte ladda hem hela album, men då kunde jag inte öppna dem på min dator, så nu laddar jag hem bild för bild!! Det är några stycken! Och vilken nostalgitripp det blev när jag kollade igenom dem, framförallt alla bilder på Prins.   Kommer absolut att bli ett inlägg om det! Hmm, nu blev det nog fel... "Det kommer absolut att bli ett inlägg om det!" , ska det naturligtvis stå, annars blir det ju fel...  

I morgon är det Julmarknad här på "Löta" och Julshow på ridskolan, hade tänkt åka på showen, men den börjar kl.13 och jag vet inte om jag är färdig soven då.. Även om jag kan lägga mig igen på eftermiddagen så är det skönare att få sova längre sammanhängande, men vi får se, vi får ta det som det kommer.

Ha en toppen dag!!

Och ursäkta för alla fel i inlägget, har inte läst igenom det!

Kram

Kerstin


 
 
Anneli Johansson - tävla om Sverigetäcke hos mig

Anneli Johansson - tävla om Sverigetäcke hos mig

9 december 2011 09:31

hahaha... oj blir en del fel för mig också. men man e bara människa eller hur?! ;)

http://www.stallekekullen.blogg.se

 
Anna

Anna

9 december 2011 09:51

Det var det fjantigaste jag har läst på länge!!! Man väljer ju själv OM man vill läsa en blogg eller inte?? Stör man sig på stavfel eller annat är det ingen som tvingar en att fortsätta läsa just den bloggen;) Precis som Camilla skriver...så gör vi alla stavfel emellanåt!! Man är ju inte mer än människa:)

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

9 december 2011 09:58

*ler* Jag skriver aldrig ett enda rätt när jag skriver och reagerar knappt på om någon annan skriver lite knasigt heller. Man förstår ju ändå! :)

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Erika

Erika

9 december 2011 11:08

Haha^^
aja, folk är ju en aning knasiga.
om man ogillar stavfel så får man väl strunta i o läsa då. :P

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

9 december 2011 11:33

Men snälla världen ... vad sysslar ni men?!?! Klanka på stavningen ... vet ni vad ni gör?!?! Skrämmer bort alla som lider av sjukdomen Dyslexi. Jag skulle allt vilja lära din lärarinna att tänka lite innan hon uttalar sig.

Sedan detta med att vara i datavärlden kan göra att man ofta snubblar på bokstäver eller missar någon bokstav i all brådska.

På min andra blogg så fick jag en kommentar om att den kvinnan vågade inte blogga på grund av att hon skrev så dåligt. Tur att hon inte har mött på din lärarinna ;.)

Var som du är ... då blir blogginläggen bäst!

/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kerstin

9 december 2011 22:16

Kan bara hålla med dig. Så dålig stil, jag kan skratta åt det, men de finns de därute som har det jobbigt och kämpar för att få fram ord och bara att de försöker är toppen tycker jag. Intresset i en blogg ligger ju i texten, inte i stavningen eller meningsuppbyggnaden. Jag ser ingen anledning överhuvudtaget att "klanka" på någon i en kommentar, måste jag det så passar ju uppenbarligen inte bloggen mig och då ska jag inte läsa den.
Kram och fortsätt även du att blogga, precis som vanligt, med värme och kärlek!

 
Caroline

Caroline

9 december 2011 11:54

Man behöver inte bara ha dyslexi för att skriva fel.
Jag har inte dyslexi men jag skriver ofta fel , men jag har opererat mitt huvud för några åre sen och jag fick dåligt minne efter det. Sen tänker jag inte gå in på mer detaljer här.
Men jag får ständigt höra hur jag stavar och upprepar mej.

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
Anna

Anna

9 december 2011 18:28

Heja Spanaren!! Håller med om vart enda ord!!! KLOCKRENT skrivet:)

Det är väldigt lätt att skriva fel....sedan är det inte säkert att man hinner se det och ändra direkt heller. Man har ju ofta ett annat liv än bara bloggen;)

Ha de gott och en trevlig kväll alla här inne!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
marie

marie

9 december 2011 22:14

Hahaha, tur att hon inte läser min blogg !!

http://flaret.blogg.se

 
Anna

Anna

9 december 2011 22:34

Svar:Förstår att det har varit fullt upp på Hööks!! Är ju snart jul;) Hi hi!!

Verkligen jättetråkigt att kommentera en sån sak....känns i såna fall bättre att inte fortsätta läsa OM man retar sig på ev. stavfel:S Precis som du säger så är det VÄLDIGT många som faktiskt har läs och skrivsvårigheter och har fullt upp med att plugga, jobba och annat VARJE DAG!!!

Anonym betyder ju också att man INTE riktigt vet säkert ålder eller kön...ingen garanti att det stämmer även när man skrivet ut sin ålder:(

Ha en jättebra natt på jobbet!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Caroline

Caroline

10 december 2011 09:42

svar: Vet inte om mitt förra svar kom eftersom dator hängde upp sej.
Jo jag rider ju på han nu =) men jag vill gärna ha ridsällskap och tycker det är kul att kunna hjälpa någon som vill ha en ponny och rida på men kanske inte får ha egen häst för sina föräldrar.
Sen har jag ju fullt upp med Maizy att rida plus att jag har småbarn så lite hjälp skulle ju inte skada.hihi

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
Sara

Sara

10 december 2011 11:28

Man har nog inget liv om man irriterar sig på sån saker direkt.. Hmm kommer inte ihåg om du har så att du måste godkänna kommentarerna eller inte så skickar detta först och sen lösenet i så fall :)
Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

10 december 2011 11:29

Har du någon mail eller så som jag kan skicka lösenet till?? :)

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

10 december 2011 12:52

Jag eldade upp mig så i går så jag har bloggat om detta på min andra blogg idag ... läs om du/ni vill ;-) För att kommentera så måste man logga in sig gratis (bra att veta). Ha en bra dag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kerstin

10 december 2011 15:36

Ok, då ska jag genast läsa! Förstår din reaktion eftersom vi tänker ett steg längre. Själv kan jag skratta åt okunskapen i kommentaren, bryr mig inte särskilt, vet att jag kastar om bokstäver i ivern att skriva. Ibland ser jag det ibland inte. Skyller på snabba fingrar.. ha ha!!
Överlag tycker jag inte man lämnar sådana avtryck hos någon bloggare, man läser ju bloggen för att det är intressant.
Kram

 
Marie

Marie

10 december 2011 13:34

Sv. Ja det var ren tur att ingen skadae sig. De kör som om de stulit bussen. Fattar inte att de vågar med barn i och allt.

Gällande detta med kommentarer ang stavning mm. Blir bara trött! Vem orkar bry sig. Jag kan se att jag vänder bokstäver och så vidare men det är svårt att hitta sina egna fel..... Jag tycker du skriver BRA oavsett meningsbyggnader och stavning annars skulle jag inte läst! Vi får kämpa på vi som är vuxna och inte kan stava helt enkelt. :) <3

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Nina

Nina

10 december 2011 23:01

Haha, jag var naturligtvis tvungen att leta upp "frökens" kommentarer, nyfiken som jag är. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga......det kan inte vara roligt om man inte har vettigare saker att skriva i kommentarerna.
Skönt att höra att du inte tar illa vid dig! Hade du varit en osäker människa utan självförtroende så hade ju såna här kommentarer verkligen kunnat hämma dig i ditt bloggskrivande.

Nej jag tycker att vi människor ska vara förlåtande mot varandra. Både på så sätt att vi accepterar att både vi själva och våra medbloggare här i cybern, inte är felfria. Vi både stavar fel, gör fel meningsuppbyggnad och en hel del andra fel också ibland. Men det gör ju inget, man förstår ju helheten i alla fall. Men också att vi ska vaa förlåtande mot de som ger oss mindre trevliga kommentarer, de kanske inte menar så illa som det låter. Men OM de menar så illa som det låter så behöver vi VERKLIGEN vara förlåtande mot den personen. För en person som anonymt är elak mot andra behöver kärlek, tror jag. Det är mycket sällan som en välmående person är elak mot andra. Man har inte behov av det då.

Ja, så här tycker/tror jag. Men jag kan ju ha fel..... ;)

http://stallskogalund.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards