Stallrosen

Direktlänk till inlägg 30 november 2011

Stormbyar....

Av Kerstin - 30 november 2011 21:01

Förutom knä skrälle så har dagen varit helt ok. Började lite dramatiskt i förmiddags när jag skulle ut med vovvarna. Eftersom knätt värkte så tänkte jag att lättast är ju att bara gå upp på det som nu mera är ett hygge ovanför oss. Sagt och gjort. Började smådugga lite när vi gick genom de få träden som finns kvar mellan hygget och får gård. Så busade vovvarna ute på hygget och jag släpade mig fram i hjulspåren, då öppnar sig himlen och regnet övergår till hagel, stenhårda kulor slår mot oss och vi vänder för att få hemåt. Då kommer vinden!! Jag ser träden vajja och hinner knappt tänka att det här ser inte bra ut så hör jag ett BRAK!! 7 träd faller på mindre än en minut!! Det är vad jag ser, braken fortsätter bakom och runt mig,  hundarna yrar omkring så jag kopplar dem och väntar tills vinden tagit ett andetag. Då linkar jag det snabaste jag kan mot vår stig och hem. Ett träd har fallit till hälften över stigen men det går att komma under. Jag stod säkert på hygget, men vilka krafter det är i vindarna.

Sedan for jag till kliniken och hämtade ut avmaskning, handlade och efter lite mellis så sadlade vi på Walle och dottern hoppade upp! Inga problem, eller jo.. Jag gav honom en godis eftersom han var så duktig, men det skulle jag ju inte ha gjort. Sedan kunde han bara focusera på min godisficka!! Så i morgon blir det godis när vi är helt klar.  

Sköldiz fick rent idag och en ny doppvärmare, samt en flytande sten att ligga på.

Tja, det var min dag i korthet.

Har börjat lägga upp en liten presentation om hästarna.

Skriver

Kerstin

 
 
Spanaren

Spanaren

1 december 2011 07:32

Men oj ... vilken tur ni hade *suckar skönt*
Här med lät det som åskan nästan när haglet kom och blåsten lät i fläkten. Inga träd såg jag falla med denna kastvind ... men vad vet jag ;.)

Minus igen och halkigt ... så gå försiktigt! Se detta godis att ställa till det ;.) Är så rädd för att bli en godisgömma ... igen ... för när Tuffi såg att jag satte handen på min ficka ... så skällde hon ... bortskämd eller hur? Odi hade sin sjukdom och fick bara i stort sett äta sitt foder/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kerstin

1 december 2011 08:15

Ja det är hopplöst att förknippas med godis. Bättre att man får djur (och människor) att göra saker av egen fri vilja och för att det är kul. I vissa fall funkar ju godis som motivation, andra gånger räcker det med lite gos eller att man bara låter dem vara.
Hundarna däremot vill jag ska veta att i vänster ficka finns godis och klappar jag på den så återfår jag focus när de racar runt för mycket. ;)
Kram

 
Emma

Emma

2 december 2011 10:18

Oj, oj, oj vilken tur ni hade! Har varit med om en liknande situation fast då på hästryggen och man kände sig allt bra liten när det hände. Skönt att ni klarade er oskadda!

Sv.Själv älskar jag att baka och gör det nästan dagligen, bakar åt kompisarna som inte tycker att det är speciellt kul men som ändå vill ha hembakat hemma. Plus att maken inte behöver knorra lika mycket över att jag fyller frysarna med mina bakverk så att ingen mat får plats! ;D

http://sundsvallsryttarna.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards