Stallrosen

Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Jag har bestämt mig...

Av Kerstin - 27 november 2011 21:48

... För att ogilla snön denna vinter. De senaste vintrarna, eller egentligen alla vintrar, så har jag hållt humöret uppe. Jag har sett varje skottning som ett träningspass, en chans att få vara ute i friska luften. Sett glädjen i barnens ögon när vi efter en knapp vecka fått ihop en STOR snöhög där de kan göra en grotta. Jag har skojat med grannarna om all snö, plumsat mig fram efter vägen när inte plogbilen kommit.

Men nu orkar jag inte se det positiva i det längre. Knät värker redan bara av att gå med hundarna en sväng i skogen. Jag orkar inte se det positiva med att skotta gården, för att när man är klar börja om igen. Det ensa som händer är att man går och lägger sig på kvällen helt slut och med onda armar och nacke. Jag orkar inte längre truga och be grannar komma och skotta när traktorn inte startar eller orkar. De är ju själva så less att de inte ens kommer för pengar. Vad är det för glädje med snö när den är så djup att ponnyerna inte tar sig fram genom den och upp i skogen, själv hinner jag knappt rida vinter tid pga snöskottningen. Hästtransporten är insnöad och skottar man ut den så blir det så kallt så man ändå inte kan åka någonstans. Hundarna är konstant blöta, torkstrecken bågnar av blöta utekläder. I sadelkammaren kommer man knappt fram eftersom det alltid hänger täcken på tork. Så jag bestämt mig för att ogilla snön denna vinter. Kommer säkert att njuta av fina vinterndagar, men i stora drag så OGILLAS det vita!!

Och, ja det kom snö idag....

Trevlig advent på er!

Kerstin

 
 
Spanaren

Spanaren

28 november 2011 08:51

Nämen stopp och belägg ... vad sprider du för negativa vibbar idag?!?!

Ett värkande knä kan man söka hjälp för ;.)
Mår psyket bättre så ser du allt positvit som du brukar eller hur?

Älskar snön ... det är bra så :-)
Pratar man i god tid med en granne att hon eller han ska skotta hela vintern för en uppgjord och en summa som båda gillar ... då har du löst det problemet också.

Du får hoppas att vägarn är upplogade så att du kan rida där eller hur?

Nu blåser jag in massor av positiva energier i din blogg så att inte mer många hänger på och öser ur sig gallan över snön ;.)

Vi bor i Norden och där ska det snöa eller hur *fniss*

/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kerstin

28 november 2011 09:00

Ha ha!! Man kan väl inte alltid sprida glädje, eller?!
Onda knät är ont tills det läkt, finns inget en läkare kan göra åt det heller, tiden läker.
Skrev ju en liten rad mot slutet att jag nog skulle njuta av de fina vinterdagarna.... ;) hi hi!!
Kram på dig!
Kände en vind smekte min kind med värme och glädje. ♥

 
Anna

Anna

28 november 2011 08:59

Ropen skalla SNÖ till ALLA!! Hi hi!! Men i lagom mängd så klart;)

Ha en fortsatt jättebra dag!!

Mvh en något sliten Anna som jobbat inatt och nu äntligen ska sova...förhoppningsvis gott;)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Kerstin

28 november 2011 09:01

Ok, i lagom mängd då, det kan jag väl gå med på!!

 
Marie

Marie

28 november 2011 09:23

Sv: Det var mycket tak borta redan :(
Du skriver alltid nåt uppiggande oavsett vad jag känner :)

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Camilla- Börjar hästen bli lurvig? Vinn trimmer

Camilla- Börjar hästen bli lurvig? Vinn trimmer

28 november 2011 10:10

Själv är jag i himmelriket just nu! Snart december och inte ett tecken på det vita helvetet :P Tänker inte skotta stallplan tre gånger om dagen!!

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Erika

Erika

28 november 2011 10:31

Jag slipper ju snö skottning osv.
De är ju skönt. :)


Men är rätt glad att snön inte hittat hit än.
Vill att den väntar o kommer i lagom mängd när den kommer, så de inte ställer till massa problem.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Nina

Nina

28 november 2011 13:04

Jag var ute och åkte i dag. Det var strålande sol och åkrarna var så där spirande gröna som de brukar vara på våren. Då fick jag faktiskt vårkänslor och jag kom på att det är ju inte så himla långt till våren. December brukar ju gå i ett svisch, sedan är det bara två riktiga vintermånader kvar. Mars kan ju vara både vinter och/eller vår, men då vet man ju att våren är på G i alla fall....

Sv: Vi hade en maTTaffär, inte en maTaffär ;) Så vi sålde alla slags mattor som man har på golven, alltså inte själva golvbeläggningen. Vi hade en tygavdelning också, där vi sålde tyger, sybehör och gardiner. Det var jättekul, men det blev tyvärr olönsamt, de sista åren.

http://stallskogalund.blogg.se

 
Karja

Karja

28 november 2011 16:25

lite snö men bara så att marken blir vit men inte speciellt mycke mer snö o sen lite minus grader så att all lera stelnar så man inte tappar skorna o fastnar i leran

http://myonelife.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards