Stallrosen

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

Son + Walle = Sant!

Av Kerstin - 16 oktober 2011 19:42

Tror Walle har fattat tycke för sonen och vise versa.. Det är ju sonen som själv valt att ta Walle vid in och utsläpp och det gör han bra. Walle har provat att ta kommandot, men helt naturligt så knuffar sonen undan honom när han kommer för långt ut i vägen eller går för nära honom. Han stannar honom när Walle vill gå iväg och äta gräs finns inte på kartan. Idag såg jag att Walle skulle göra ett drag försök och jag lyckades hjälpa sonen att korrigera utan att Walle fattade att jag var inblandad. Han såg lite fundersam ut att korrigeringen kom så exakt och snabbt och sedan gick han så fint med sonen hem. Så nu när sonen kommer ut i hagen så kommer Walle direkt fram till honom. Detta är ju super kul tycker jag då!

  Nu håller du dig i skinnet!

Annars så har dagen mes ägnats åt "Sköldiz". Japp, sonen fick ÄNTLIGEN sin önskan uppfylld. En kollega till mig hade köpt 2 sköldpaddor, men de gick inte ihop så vi fick den ena, den snälla. Den är nog så tam som en sköldpadda går att få, antar jag. Den kryper inte in i skalet när man lyfter den och den har full fart när man sätter ner den på golvet. Man kan klappa den på huvudet utan problem... Tja, mer kan man ju inte göra.. Får se hur lång tid det tar innan sonen kommer på det.  

Vad har ni haft för er en dag som denna då??

Skriver

Kerstin

 
 
Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse

Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse

16 oktober 2011 20:31

Härligt att sonen hittat en "egen" ponny :)

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Erika

Erika

16 oktober 2011 20:42

SV:
Har funderat på inspänningar m.m men det finns ju en del där med.
Vad ska man ha på en unghäst liksom.

En snodd har jag prövat, den fungerar inte.
Hon får upp huvudet ändå.
Så borde vara några fasta .. men tror inte jag får bort att hon sparkar halvt ihjäl oss bara för att jag spänner in henne.

Men så fort hon är bra igångsatt m.m kommer jag ta hjälp av en tränare.
Och Michaela & jag ska hjälpas oss och hon stöttar mig så vi ska peppa varandra lite o jobba med longeringen & sen tömkörningen. :)

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Marie

Marie

16 oktober 2011 21:03

Sonen är väl värd en ny ponny :)
Sv: Jag vet att du hinner och framförallt orkar ;)
Tack. Så härligt att det släppt nu. Nu vill hon gå vidare till Lätt A och jag har förklarat att det kommer gå ner igen då.... resultatet alltså.
Det är ok då vet jag vad jag ska jobba med är svaret. Mognat kanske?

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Sarah

Sarah

17 oktober 2011 08:43

DEt låter helt jätte härligt :)

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

17 oktober 2011 11:30

Jag bara njuter av att få läsa om sådant här *tack*
Läser att sonen har fått en skölpadda *kul*
Läser att många har förutfattade meningar om vad som går eller inte går i hästlivet ;.) ... *skit i dem* /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kerstin

18 oktober 2011 08:26

När andra har förutfattade meningar om en sak, så inser man att man nog själv har det om mycket också. Hi hi, så vem är jag att dömma egentligen.. *ler*
Kram

 
Nina

Nina

17 oktober 2011 11:37

Vad härligt att barnen har varsin ponny nu och att det blev så helt automatiskt. Och så lille Prins att dela på. Helt perfekt :)

Hur var det med Curre, är han inriden eller inte? Är han tre eller fyra år? Minnet, vet du....

http://stallskogalund.blogg.se

 
Pia

Pia

17 oktober 2011 16:36

Helt underbart ljuvligt att läsa om allt som händer runt omkring er nu. Jag också har fallit för din lilla "guling" han e störtskön att skåda :) Kanon att du kan ha alla tillsammans och lille Prinsen har nog koll på storkillarna .. fattas bara he..he.
Tycker du har en sund och rätt inställning till hästhållandet som du beskrivit i tidigare bloggar. Bara att jobba vidare -:)
Ha de himla gott allihopa Kram kram

http://horses-4ever.zoomin.se

 
Anna

Anna

19 oktober 2011 13:04

kul:)

http://annashastliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards