Stallrosen

Alla inlägg den 18 september 2011

Av Kerstin - 18 september 2011 08:52

... Ska ni få höra något fantastiskt!! Knappt jag kan tro det själv!! Fram tills dess så rullar allt på som vanligt.

Det är ganska fullt upp här hemma. Dottern fyller 8 år i morgon!! Tänk vad tiden går. Ska bli en lika stor röjjning i stallet som jag gjorde inne till veckan. Ridhuset är inplanerat, jobb inplanerat (det är skönt att veta), kalas till helgen som kommer, nya stolpar och tråd till killarnas hage och det samma till hagen Secret med sällskap ska gå i. Prins måste ju ha ström i tråden, vilket det inte blir i hennes hage och någon hingst kan man ju knappast släppa med henne eller i en hage utan ström...   Hon ska prov lastas, måste ju kolla om tjur-tanten vill åka transport.

Kallt på nätterna nu, i natt var det inte mer än 2-3 grader, frost varning = halka!! Så nu gäller det att köra försiktigt på morgonen/kvällen. Jag är jätte feg att köra i halka, i alla fall sådan här halka, på vintern vet man ju om att det är halt, men nu blir det liksom bara poff på ett ställe.. Otäckt...

Ang mäklaren och era funderingar... Vet faktiskt inte, men man måste ju kolla lite... Vi får se vart vi landar. Är ju det här med jobb... Här verkar det ju inte finnas något att få, så då måste man ju se sig omkring.. Kanske lite pluggande.. Vet inte riktigt... Vore inte helt fel att kunna planera sina dagar, efter 3 år så börjar jag bli lite less på att flyga hit och dit och aldrig kunna planera en dag och veta att det kommer att fungera, samt att veta hur mycket man har i plånboken varje månad.. Vore ganska skönt att slippa jobba 50-60 timmar ena veckan bara för att man inte vet hur det blir nästa vecka, alltså PLANERA sina dagar!! Tråkigt, ja visst, men så skönt!! Usch vad gnällig jag blev!! Har ju 2 jobb jag trivs på/med, ska egentligen inte klaga. Förlåt!!

Nej, nu lite fart under skosulorna igen, ha en toppen dag, vad nu än ni hittar på!

Hej då!! 


Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards