Stallrosen

Alla inlägg under augusti 2011

Av Kerstin - 19 augusti 2011 10:00

Vaknade strax efter 5 i morse, efter att ha haft en fruktansvärd mardröm, helt omöjligt att somna om efter det. Så jag klev upp, startade en maskin tvätt, ut med vovvar mm och nu sitter jag här med en kopp kaffe och njuter av ensamheten. Eller laddar batterierna inför dagens alla måsten. Hovis kommer, Sydney åker och allt annat som ska göras. När Sydney åkt så ska hennes box göras om lite så det blir plats för 2 ponnyer istället för en stor häst. Hoppas hinna skritta ut på Secret, men det tror jag inte tiden räcker till för. Kommer fler dagar. Kan inte riktig förstå hur jag tänkte när jag valde ett sto, i ett stall fullt med killar... Hmmm, varför göra det lätt för sig..

  Hösten närmar sig och jag funderar...

Mycket rönnbär, mycket snö eller är det tvärt om??

   

Ljung och lingon...

Jag är ingen bärplockare, men tycker det är så fint när lingonen lyser röda i skogen och ljungen med sin vackra ljus lila färg. Hösten bjuder på SÅ mycket vackert.

Ha en toppen dag!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 19 augusti 2011 06:00

Vovvarna har varit lite i bakgrunden märker jag... Men de mår bra och en av dem växer så det knakar!! Eller vad tycker ni???

  Februari 2011

  Augusti 2011

Är det samma hund mån tro????

  Jopp, samma vovve!!

  Fladdermus öra!!   

Vem hinner först?!


Voff på er!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 18 augusti 2011 22:25

Lastade Prins och Curre idag och begav oss till ridskolan och ridhuset. Prins lite extra tillpiffad, så klart!

  Älskar denna bild, tagen av dottern..

Bägge ponnyerna lastade sig själv idag och väl framme så fick Curre stå kvar inne medan vi sadlade och gjorde klar Prins, gick kalas bra. Så klok den ponnyn. Sedan var det dax att visa ridtältet, där brukar det alltid ligga bommar framme, så också idag.

Curres debut med bommar..    Rutinerad kille med sin ryttarinna..

Så fina ihop..    Tjohej!!

  Curre fick trava lite på lina över bommar och ett lite skutt blev det!   Så var det dax för min coola kille att sitta upp...   Han tycker Prins blivit lite liten, eller är det han som vuxit?!

Och så avslutade vi med att skritta ut en sväng i skogen och tog vägen hem. På vägen kom det både bilar som körde sakta och lite fortare, samt 3 lastbilar. Curre vickde på ena örat lite, men annars skrittade han helt lugnt brevid mig.  

 Secret får vila, ska skos i morgon så vi startar om då. Sydney åker ju imorgon också, vi hade en lång mysstund när jag nattade dem. Mys tösen min.  

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 18 augusti 2011 08:43

Blev en kort sovdag igår.Bestämde mig att masa mig upp redan vid 11-tiden. Segt, men det gick. Hundmat, spån, mat inhandlades. Köpte för någon vecka sedan 2 par ridstrumpor på Granngården som var så sjukt sköna att jag var tvungen att köpa 2 till. Och de är så sköna att jag hade på mig dem igår fast de inte alls matchade ridbyxorna!!!    Ni kan ju bara tänka er.... Hur skön de är alltså!

Blev hämtpizza  igår, hade lovat sonen det om han åt upp sin pyttipanna i förrgår. Sådan mamma är jag.... Innan middagen kylde vi av oss, eller jag piggade nog upp mig med ett dopp i poolen, brrr.... Fast det var tydligen 25 grader.... Som sagt, pigg och lite fräschare blev man i alla fall.

Dottern tog sin Prins och följde med på kvällspromenaden med hundarna. Prins har tagit sommar vilan bra. Pigg och väldigt fräsch. De som var med de som tittade på Sydney trodde mig knappt inte när jag sa att han passerat 20 för några år sedan. Bra betyg!! Men han är fin, börjar bli lite rund om magen igen... Sedan får han gå med Curre igen efter som Secret är brunstig och Prins klättrar SÅ på henne. hänger i bakbenent som en juckande liten tax på en grand danios eller så ha ha!! Den som tar allt bäst är faktiskt Curre. Viss gnäggar lite högre när han möter Secret, men annars så sover han, eller pysslar med annat. Men man får vara med, för här om kvällen när jag skulle leda honom förbi Secret på gången så var jag inte med riktigt och då dök han på henne direkt. Men sedan har vi gått utan problem, men som sagt, man får ha fullt focus på det man gör..   

Barnen och jag har försökt planera ridningen inför hösten, svårt när jag inte vet hur jag kommer att jobba, men vi måsteju försöka i alla fall. Sonen ska ha ridning 2 dagar i veckan och dottern minst 3 säger hon. Vi pratar Prins nu. Resten av gänget får vi ta som det kommer och beroende på hur det går. De har ju jag lagt upp en plan för.

När jag sedan kom in och hade fixat lite inne så var dagen slut och jag med. Blev lite hopp och dressyr tittande på TV:n. Både Eurosport och 4+ (tror jag det var) bjöd på sammandrag. Mer ikväll!!

Har sovit som en stock i natt, men nu börjar det bli dax att sätta igång igen.

Ha en toppen dag!

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 16 augusti 2011 14:24

Vi tog oss en skrittur i förmiddags, min långbenta dam och jag. Ibland ifrågasätter hon mig och mina vägval, men är lättövertalad, än så länge i alla fall... Travade lite uppe på travvägen, som är mjuk för hennes oskodda hovar. Även här har damen lite åsikter. För mycket ben så stannar hon, men svara så fint för sätet så det är ju inga problem, bara jag tänker till. Så lätt att man lägger till skänkeln när man rider ute i skogen, fast inne på banan så sitter man ju igång dem.. Knas jag!! Tur hon korrigerar mig. Mjuk och följsam hand vill hon också ha, visas tydligt. Ha ha, jag har mycket att lära här!

Barnen och jag har diskuterat häst igen. Så både igår och idag har de tillbringat tid i stallet och bara "varit" med sina ponnyer. Utan att få kli i ögon eller nysningar! Bra!!

Blir ju gärna lite bortglömt i perioder att de faktisk kan kan själva hantera Prins, just på  grund av allergin, men det är ju bra att pröva då och då. Ju oftare desto bättre, antar att kroppen får jobba lite extra med att skydda dem, men så länge det går bra så... Tror att de höjer skyddsnivån i kroppen om de får en liten dosvarje dag. Inbillar mig det, kanske inte är så. Vi får väl se...

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 15 augusti 2011 21:57

Nu är det klart. Sydney flyttar hemifrån!! Känns väldigt ledsamt samtidigt som jag känner att det är det bästa för oss båda, samt att det kändes så rätt när de var här. Det roliga i allt var att deras grannar ska köpa min grannes sto!! Världen är bra liten ändå.  

Hästarna ska skos på fredag, så jag antar att hon åker på fredag kväll. Lördag ska jag tillbringa på 3-års, fast inte med Curre. Men vill ju kolla in de andra och gräma sig att man inte var med...   Allvarligt, visst hade jag velat vara med, men han var inte redo. Vill inte göra något förhastat eller halvdant. Vi satsar på 4-års championatet och kvalitets istället. Då är vi förberedda.

Har redan sett ut vilket tävlingsschabrak han ska ha och ryttaren ska ha blå kavaj!  

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 15 augusti 2011 08:19

Tror knappt det gått en dag utan att jag inte funderat och ältat vad som egentligen hände med lilla söta Hulda. Häromdagen så var en bekant in på jobbet och berättade att hennes häst fått gjort en buköppning ca 2 veckor efter den flyttat/bytt stall. Den hade haft en boll av bandmask som satte stopp i tarmen. Den hade varit maskfri när den flyttade (vad hon visste i alla fall). Kan det ha varit något sådant??? Jag kommer ju aldrig att få veta, men det känns så konstigt när jag haft hästar i samma hage i över 10 år utan problem och att det fortfarande går hästar där utan problem (peppar peppar), så att det ska var något i gräset som utlöst det låter ju lite långsökt... Som sagt, jag kommer aldrig att få veta... Curre har ialla fall buköppning som tillägg på sin försäkring. Hoppas att jag aldrig ska behöva använda den...

Grått och trist väder här idag... Regnar dessutom ser jag.. Tur man jobbar en stund..

Hmm, har bara ett regntäcke. Vem ska få ha det... Sydney eller Secret... Sydney har ju tjockaste pälsen, men hon är ju nybadad...   Eller så får alla gå utan...

Satt och gjorde upp en plan för ponnyligan i går. Unghästchampionatet är något vi ska satsa på!! 3-års och kvalitets ligger också med i planeringen. Ja, det blir fullt upp i vinter, så kul!! Vill ha en till häst själv också... Vill rida och träna OFTA!!!

Nej, dax att sätta fart, inte bra med dator märker jag nu när jag varit utan...  

Skriver

Kerstin

Av Kerstin - 14 augusti 2011 21:29

Ilade hem från jobbet idag för att hinna spola av Sydney innan de som var intresserad av henne skulle komma. Så nu hoppas jag att hon sålde in sig själv, det enda jag kan göra är ju att berätta hur snäll hon är!

Håller tummarna, för från min sida så kändes det helt ok!!

Sedan skrittade Secret och jag ut sen sväng, ömmar lite i fötterna, så det får bli skor snarast. Idag tycket hon inte att vi skulle gå riktigt dit jag ville och stannade några gånger efter vägen, men gick fram när jag bad om det. Visade sig när vi kom hem igen att hon var JÄTTE kissis!! Lill stackaren.Blir vila för henne i morgon.

Längtar så tills jag får börja rida lite mer riktigt!! Men vi ska ta det lugnt, bygga upp och stärka..

Curre, världens goaste lilla hingst. Vi myste så, både morse och nu på kvällen. Han är helt underbart go den killen! Imorgon ska jag nog traska bort till grannen och låna paddocken när jag jobbar honom.

Min dator är tillbaka!!!! Dubbel så stor hårddisk nu!!! Tjohooo!!

  


Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards