Stallrosen

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2011

Ny sadel...

Av Kerstin - 21 augusti 2011 21:47

Fast inte till mig då förstås...

Tog en så gott som hästfri dag idag, hade lovat kidzen att sista dagen på sommarlivet skulle bli lite roligare än att bara vara hemma, så vi packade oss in i  bilen och for på marknaden och åkte lite karusell.

   

Virvelvinden 2 ggr och sedan var jag väck! Helt yr och illamående. Vad är det som händer??? Mådde ju illa av att åka vattenrutchbana också när vi var på Himlabadet..

Det första jag lyckades med när jag kom dit var att stöta på Mittsvenska Ridtravarförbundets tält och där hade de en bomlös ponny sadel..

   

Nära på ny, använd ett 10-tal ggr.

Ringde upp ägaren och visst fick jag låna hem den och pröva. Så efter att ha satt sprätt på lite pengar och ungarna fått åka lite mer karuseller än vad mamma klarade av så begav vi oss hemåt för att pröva sadeln.

Tyckte inte den låg helt hundra på Prins, men det visade sig att den inte varken ruggade honom på ryggen något eller gled iväg framåt trots att han gjorde några stört dykningar efter gräs. Dottern gillade sadeln så...

  Dottern tog svart idag, hon hade ju varken blå eller gröna ridbyxor...  

   Dagens "Kodak moment"!!  

  Tack för att du finns!  

Dottern skötte av Prins helt själv medan jag fixade resten av stallet och hästarna, samt att hon skötte om Curre och sadlade på honom den nya sadel, låg perfekt på honom, så vi behåller den. Inget kliande i ögonen och inget snorande idag!! Härligt!! 

Ja det var vår hästfria dag... Ibland måste man få göra lite annat också, eller hur!?  

Skolstart i morgon och ungarna längtar!

Skriver

Kerstin

 
 
Camilla

Camilla

21 augusti 2011 22:19

Fin sadel, ser ny ut. :)

Men har du ingen padd till den?

http://parellikusken.blogg.se

 
Maria

Maria

21 augusti 2011 22:40

Härlig bild när dom kommer i full fart!

http://maria-hastliv.blogspot.com

 
Camilla

Camilla

21 augusti 2011 22:55

SV: Aha, blev lite fundersam då deras andra är designade för padd. :)

http://parellikusken.blogg.se

 
Anna

Anna

21 augusti 2011 23:14

Vilken fin bomlös sadel till Prins!!! Det blir ju fina fisken:D

Åhhh!! Vad han växer Dexter!! Han är hur stor som helst nu!! Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Camilla

Camilla

21 augusti 2011 23:20

SV: Bara tränat två gånger för Misan än, men hon verkar vara jättebra. Hon är så engagerad och snäll, accepterar att jag tränar Dacke lite annorlunda än andra gör, vilket känns skönt. :)

http://parellikusken.blogg.se

 
Marie

Marie

22 augusti 2011 07:41

Klart att man ska ha hästfri dag ibland. Va härligt med en passande sadel till lille prinsen.

http://stallbrannebo.blogg.se

 
Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse

Camilla- Tävla om tre plagg ifrån Mountain Horse

22 augusti 2011 08:11

Va roligt med lite karuseller och bus! Han blev så fin i sadeln :)

http://camillahastskotare.blogg.se

 
Spanaren

Spanaren

22 augusti 2011 08:20

Jaså det var dags för nya inköp igen *gapskratt*. Kul att sadeln passade och bilden av dotter, häst och hund ... var super! Tror att du också trivs och mår bra och att du är lycklig med det du har :-) Ha e´n bra dag/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kerstin

22 augusti 2011 08:44

Ja det är verkligen en härlig bild! ♥
Jodå, visst trivs jag. Har det rätt bra för det mesta, men det blir väl vad man gör det till.

 
Caroline

Caroline

22 augusti 2011 08:34

Kul med en annan sadel. =)

http://www.ridemyhorse.blogg.se

 
Angelica

Angelica

22 augusti 2011 08:47

Har också funderat lite på en bomlös sadel till ponnierna. Det jag varit osäker på är om de verkligen ligger kvar där de ska? Känns som om de skulle kunna glida i sidled - framför allt vid uppsittning.

Är svårt att se på bilderna men visst har Curre lite mer manke? Tänkte just på att den låg så pass bra på honom ändå... Borde väl passa bättre på "plattare" ryggar? Min ena har ju väldigt mycket manke, medan den andra är lite rundare där över.

Hur tycker du de anpassar sig efter ryggen på olika ryggprofiler?

Ha det gott!
Angelica

http://goldcot.blogg.se

 
Erika

Erika

22 augusti 2011 09:03

Vissa karuseller är jätte roliga att åka. :)
Men inte dom som man åker upp o ner i eller så, de är lääskigt haha.

Sadeln ser ju jätte fin ut.

SV:
Ja kan man rida på bettlöst så är de ju toppen. :)
Vissa hästar går ju inte alls bra på hack, tyvärr.
Och vissa tycker inte man behöver rida på bettlöst, men jag tycker de är bra när Raski exempel byter tänder m.m :) toppen o kunna ha hackamore då.

http://eriikapettersson.blogg.se

 
Nina

Nina

22 augusti 2011 11:35

Vilka underbara bilder du bjuder oss på i dag! Jag älskar den nedersta bilden där dottern kramar sin Prins. Åh, så söt!

Vad bra att båda pållarna kunde ha sadeln. Perfekt! Då kan ju båda barnen rida med sadel samtidigt, så småningom.

http://stallskogalund.blogg.se

 
Anna

Anna

22 augusti 2011 11:46

Svar:Precis som du säger så kan det gå riktigt illa för den som rider!! Hon var mycket ångerfull och förstog att det INTE var bra att rida utan lov...

Det känns bra att vi förhoppningsvis inte behöver oroa oss för att det kommer att hända igen med någon annan häst eller ponny. Det känns som sagt bra att det gick att "reda ut" med flickan och hennes föräldrar:) Att de alla förstog att det inte var ok!!

Japp!! Jag har verkligen ansträngt mig för att inte beställa så mycket onödigt den här gången;) Utan tänkt efter VAD vi behöver använda tills vårkanten då nästa Börjesbeställning blir av:)

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Sarah

Sarah

22 augusti 2011 16:59

En helt UNDERBAR bild den näst sista. Full rulle :)

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kerstin

22 augusti 2011 17:22

Ja, den säger mer än tusen ord var det någon som sa och det ligger ngt i det. ♥
Tack!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 1 februari 2020 13:44

Ja, som rubriken säger så börjar jag fundera om jag är det och alltid varit det. Kan liksom inte tacka nej till jobb utan att må dåligt, få lite ångest. Samtidigt så får jag lite ångest över att jag inte är hemma med barnen, som visserligen är stora ...

Av Kerstin - 29 januari 2020 12:40


Efter att ha tittat igenom ett antal inlägg från folk som vill bli medryttare så funderar jag allt mer på varför de inte väljer att skaffa egen häst. De har oftast en lång önske (krav) lista på hur hästen ska vara och vad de ska få göra med hästen, v...

Av Kerstin - 18 januari 2020 15:23


Tiden, den tiden. Ibland rusar den iväg och man kan inte förstå var den tog vägen eller hur den kunde å så fort. Ibland går det sakta, så sakta, som om någon limmat fast visaren på klockan. I april 2019 så bestlutades att vi skulle bli med stor häst ...

Av Kerstin - 4 januari 2020 14:05


Jag tillhör den där gruppen med människor som alltid försöker vara snäll, ställa upp för andra, fixa och dona för att allt ska lösas på bästa sätt, inga krav på att andra på något sätt ska betala tillbaka det, bara alla är nöjda så är jag också nöjd ...

Av Kerstin - 3 januari 2020 15:06

Om det var halvtid i förra inlägget så borde det ju vara heltid i detta. Ett år är avslutat oh vi har tagit tre kliv in i nästa decennium. Jag antar att detta år och decennium kommer att innehålla skratt, tårar, frustration och allt annat som de övri...

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards