Stallrosen

Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Kerstin - 21 augusti 2011 21:47

Fast inte till mig då förstås...

Tog en så gott som hästfri dag idag, hade lovat kidzen att sista dagen på sommarlivet skulle bli lite roligare än att bara vara hemma, så vi packade oss in i  bilen och for på marknaden och åkte lite karusell.

   

Virvelvinden 2 ggr och sedan var jag väck! Helt yr och illamående. Vad är det som händer??? Mådde ju illa av att åka vattenrutchbana också när vi var på Himlabadet..

Det första jag lyckades med när jag kom dit var att stöta på Mittsvenska Ridtravarförbundets tält och där hade de en bomlös ponny sadel..

   

Nära på ny, använd ett 10-tal ggr.

Ringde upp ägaren och visst fick jag låna hem den och pröva. Så efter att ha satt sprätt på lite pengar och ungarna fått åka lite mer karuseller än vad mamma klarade av så begav vi oss hemåt för att pröva sadeln.

Tyckte inte den låg helt hundra på Prins, men det visade sig att den inte varken ruggade honom på ryggen något eller gled iväg framåt trots att han gjorde några stört dykningar efter gräs. Dottern gillade sadeln så...

  Dottern tog svart idag, hon hade ju varken blå eller gröna ridbyxor...  

   Dagens "Kodak moment"!!  

  Tack för att du finns!  

Dottern skötte av Prins helt själv medan jag fixade resten av stallet och hästarna, samt att hon skötte om Curre och sadlade på honom den nya sadel, låg perfekt på honom, så vi behåller den. Inget kliande i ögonen och inget snorande idag!! Härligt!! 

Ja det var vår hästfria dag... Ibland måste man få göra lite annat också, eller hur!?  

Skolstart i morgon och ungarna längtar!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards