Stallrosen

Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Kerstin - 9 augusti 2011 21:18

... Så står MIN Secret och mumsar hö i sin box!! Låter det inte härligt!!


  


Jag glad..... Lite då...


Annars blev det till att göra hage idag. Fick ÄNNU mer mark av grannen idag!! Så nästa sommar klarar jag mig kalasbra!! Fick även en fin ridbana, eller tips om att det var bra att rida där och att jag fick!! Men nästa sommar blir det hage där. Kan kanske behövas liten skogsdunge mellan små pojkarna, vem vet.


Tja, får trevliga telefonsamtal mest hela tiden jag... Vet inte vad som händer... Men kul är det och taggad är jag. Nu hoppas jag bara att det löser sig med fina Sydney.

Ha en toppen kväll!!

Skriver

Kerstin, som fick jobb inatt!






Av Kerstin - 9 augusti 2011 00:25

Trött som attan i morse när jag kom hem, men vaknade ändå i bra tid och ganska pigg dessutom.

Blev en heldag med hästarna, först så tvättade vi av Prins och sedan så bar det iväg med honom och Curre till ridhuset. Blir min gamla klubb. Blev välkomnad av ridskolechefen, som tyckte det var kul att vi valde att åka en bit extra bara för att komma till dem (nu oss då!  ). Detta skulle aldrig ha hänt på andra klubben. Curre lastade sig själv hemma och stod snällt kvar på transporten efter att jag fällt luckan och tagit bort bommen, så jag kunde gå runt och backa ut honom själv. Sedan stod han helt coolt medans jag sadlade Prins och hjälpte dottern. Klev lugnt in i ridhuset och det enda han "reagerade" på var en pall och så tittade han lite fundersamt på skottkärran. En annan häst, ett sto, kom in och red omkring, men han gnäggade bara en gång. Sedan gick vi på promenad upp en bit i skogen och sedan ner igen och kollade lite på när området runt ridhuset och upp på utebanan där det stod hinder. Han bara går!! Gnäggar någon gång då och då till någon häst, men stressar inte och blir inte hingstig. En underbar liten kille vi köpt!! Prins skötte sig naturligtvis och gjorde såklart succé! En tjej kom till och med in i ridhuset och fotade honom!! Dottern tycket det var skumt att han väckte sådan uppmärksamhet!!  Faktiskt mer än snygga Curre. Men så var han fin i ljusblått för dagen också och dottern matchade fint.   Ingen av ponnyerna reagerade heller på när vi stötte ihop med en hel grupp med hästar i skogen och sedan på utebanan!!

Så har jag pratat med transportföretaget och MIN häst kliver på transporten redan i morgon och landar då rimligtvis här redan på onsdag!! Hur kul ska inte det bli!!!  


 Ungefär så.....


Jaha, var väl dagen i korthet. Inga bilder, de orkar jag inte lägga in i kväll och min dator hade krachat ordentligt!! Men ska byta hårddisk så får den hänga med ett tag till.

Nu sängen, i morgon blir det nya friska tag!!

Skriver

Kerstin

Presentation


Livet går i vågor, upp ibland, ner ibland, men även i de brantaste nedförsbackarna så finns det någon liten sak som händer till det positiva. Det är just de sakerna jag ska försöka förmedla, de underbara sakerna som händer runt mig och får mig att må bra.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Länkar

Översätt bloggen

Blogglovin

bloglovin

Skapa flashcards